دانشکده فنی برق

  • پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی برق گرایش قدرت

 

عنوان پایان نامه

برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی به مقصود کاهش تلفات توان و بهبود پروفیل ولتاژ در سیستم توزیع فشار ضعیف خانگی

 

استاد راهنما:

دکتر عباس کارگر

 

استاد مشاوره:

دکتر سعید اباذری

 

1394
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
عنـــوان                                                                                                                                 صفحه
فهرست مطالب………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. هشت
فهرست اشکال………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… نه
چکیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
فصل اول: مقدمه. 13
1-1-   مقدمه. 13
1-2-   اهمیت موضوع پژوهش.. 14
1-3-   پیشینه پژوهش.. 15
1-3-1- پیشینه پژوهش در زمینه خودروهای الکتریکی.. 15
1-3-2- پیشینه پژوهش در زمینه پروفیل ولتاژ 19
1-3-3- پیشینه پژوهش در زمینه کاهش تلفات.. 22
1-4-   روش پیشنهادی.. 24
1-5-   طریقه ارائهی مطالب… 25
فصل دوم: شبکه‌‌های فشار ضعیف و خودروهای الکتریکی. 26
2-1-   مقدمه. 26
2-2-   شبکه‌های توزیع فشار ضعیف… 27
2-2-1- انواع شبکه‌ها 28
2-2-2- اجزای تشکیل دهنده شبکه توزیع فشار ضعیف برق.. 29
2-3-   پروفیل ولتاژ در شبکه‌های توزیع فشار ضعیف… 29
2-3-1- عوامل مؤثر بر تنظیم پروفیل ولتاژ 31
2-4-   تلفات در شبکه‌های توزیع فشار ضعیف… 32
2-4-1- انواع تلفات.. 34
2-4-2- روش‌های تعیین تلفات.. 35
2-5-   خودروهای الکتریکی.. 37
2-5-1- انواع خودروهای الکتریکی.. 37
2-5-2- مشخصات خودروی الکتریکی.. 39
2-5-3- تقسیم‌بندی شارژرها 42
2-5-4- قابلیت خودرو برای شبکه V2G.. 43
2-5-5- کاربردهای خودروهای الکتریکی با قابلیت V2G.. 44
2-6-   تأثیر خودروهای الکتریکی بر شبکه‌های توزیع فشار ضعیف… 48
فصل سوم: مدلسازی مدیریت توان شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی در شبکه توزیع. 50
3-1-   مقدمه. 50
3-2-   مدل خودروی الکتریکی در شبکه توزیع. 51
3-3-   تابع هدف.. 52
3-4-   قیود مسأله. 53
3-4-1- قیود پخش توان.. 53
3-4-2- قیود خودروی الکتریکی.. 53
3-4-3- قیود محدودیت متغیرهای شبکه. 53
3-5-   روش حل مسأله. Error! Bookmark not defined.
3-6-   علائم. 57
3-6-1-  متغیرها 57
3-6-2-  پارامترها 58
3-6-3-  مجموعه‌ها و شمارنده‌ها 59
3-7-   اختصار. 60
مراجع  61
فهرست اشکال
شکل ‏1‑1 این شکل از پایان نامه می باشد. Error! Bookmark not defined.
 
چکیده
از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد، از استایل چکیده بهره گیری گردد.
کلمات کلیدی: کلمات کلیدی
 

1-              فصل اول

  • مقدمه

امروزه وجود مسائل زیست محیطی و کاهش سوخت­های فسیلی باعث شده که در نظر داشتن منابع انرژی نو و فناوری­های جدید کمک کننده به عوامل یاد شده افزایش یابد. به‌طوری‌که از چند سال أخیر، به‌علت بحران­های نفتی در جهان، بهره گیری از خودروهای الکتریکی به جای خودروهایی با سوخت فسیلی پیشنهاد شده می باشد [1]. پس  پیش­بینی می­گردد که تعداد خودروهای الکتریکی در چند سال آینده افزایش چشم­گیری داشته باشد، به‌طوری‌که طبق گزارش وزارت انرژی ایالات متحده[1] (DOE)، فروش سالانه خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه[2] (PHEV)در سال 2035 به بیش از 300 هزار خودرو در سال خواهد رسید ]1[. همچنین براساس [2]، تعداد خودروهای الکتریکی در سال 2020 در حدود 44% نسبت به سال 2010 افزایش خواهد پیدا نمود. خودروهای الکتریکی دارای انواع مختلفی هستند که در بعضی از آن‌ها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از شبکه الکتریکی بهره گیری می­کنند. در این‌صورت اندازه انرژی دریافتی از شبکه افزایش می­یابد که این امر موجب افزایش معضلات شبکه می­گردد. به‌عنوان مثال، اگر تعدادی خودروی الکتریکی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود در ساعت­های 18:00 تا 22:00 به شبکه متصل شوند، پس در این‌صورت اندازه افت ولتاژ در باس­های شبکه افزایش یافته و امکان خارج شدن ولتاژ از محدوده مجاز هست [3]. اما بهره گیری مدیریت شده از خودروهای الکتریکی موجب پیدایش کاربردهای این خودروها در شبکه الکتریکی خواهد گردید. به‌طوری‌که براساس [4]، خودروهای الکتریکی قادرند که در تنظیم فرکانس، تنظیم ولتاژ، رزرو چرخان و غیرچرخان، خدمات جانبی، تنظیم پروفیل بار انجام فعالیت کنند.
در این فصل آغاز تأثیرات اتصال خودروهای الکتریکی بر روی شبکه الکتریکی مورد مطالعه قرار می­گیرد و سپس کارهای صورت گرفته برای کاهش معضلات ایجاد شده بر اثر خودروهای الکتریکی در شبکه الکتریکی ارائه می­گردد. در نهایت روش پیشنهادی و اهداف پایان نامه اظهار خواهد گردید.
[1]. Department of Energy
[2]. Plug-In Hybrid ElectricVehicles
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
تعداد صفحه :60
قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد مهندسی برق کنترل: طراحی ساختار کنترل برای برج های تقطیر سری

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***

دسته‌ها: مهندسی برق