متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت

عنوان : مطالعه ارتباط بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان (مطالعه موردی: فروشگاههای پوشاک مردانه شهرستان رشت)

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : مدیریت

عنوان : 

مطالعه ارتباط بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان (مطالعه موردی: فروشگاههای پوشاک مردانه شهرستان رشت)

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

  • مقدمه

افزایش شرایط رقابتی، سبب احساس نیاز روزافزون شرکت ها و سازمان ها به بازاریابی شده می باشد. شرکت ها متوجه شده اند که تمرکز بر نیازهای مصرف کنندگان و شناسایی رفتار آنان، از مفروضات اصلی موفقیت شرکت ها می باشد. ادبیات بازار در سال های 1990 و 2000 مملو از در نظر داشتن محوریت مشتری بوده می باشد و با وجود این محوریت مشتری، علمای علم بازاریابی و مدیران درخصوص ناشناخته ماندن فرآیند ذهنی مصرف کنندگان هشدار داده اند (Zaltman, 2003, 1). به این ترتیب مطالعه و کشف نیازهای مصرف کنندگان و تجزیه و تحلیل فرآیند رفتار مصرف کننده و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر این فرآیند از عمده وظایف مدیران، به خصوص مدیران بازاریابی شرکت ها می باشد که در نتیجه ی آن سلیقه ی بازار هدف که از لحاظ پارامترهای جنسیت، سن، درآمد، سطح تحصیلات و غیره با یکدیگر متفاوت اند، شناسایی و کالا یا خدمات متناسب با آن به بازار عرضه می گردد (لشکری و نخچیان؛ 1388؛ 14).

در واقع، در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکت ها قرار دارند و رضایت مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمان ها می باشد . لازمه ی جلب رضایت مشتریان، برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته ها ، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیت های آنها در خرید محصولات می باشد . با دستیابی به چنین اطلاعاتی می توان عوامل تاثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان را به خوبی تشخیص داد و در اتخاذ تصمیمات بازاریابی شرکت ها از آن بهره گیری نمود (سالار؛ 1389؛ 1).

از طرف دیگر، مشریان بایستی از تولید شرکتها و کیفیت آنها اطلاع یابند و شرکتها نیز از خدمات مورد نیاز مشتریان در آینده مطلع شوند. همچنین خریداران بایستی برای خریدن برانگیخته شوند. برانگیختن بر پایه علم روانشناسی انجام می‌گیرد و عملکرد آن، این می باشد که در افکار مردم تأثیر می‌گذارد. این عملکرد در موردها زیر به تبلیغات یاری می کند:توجه حاصل کردن، تولید علاقه مندی، تأثیرگذاری بر آرزو ( اشتیاق ایجاد کردن )، القاء کردن ( اطمینان )، تصمیم گرفتن و اقدام کردن و رضایتمندی. برای این مقصود می توان از تبلیغات بهره گرفت. تبلیغات، دانش مشتریان را درمورد بهترین محصولات و خدمات افزایش می‌دهد و ایشان را ترغیب به خرید محصولات و خدمات می نماید (Martínez, 2009, 306).

  • اظهار مساله

در دنیای امروز تبلیغات به یک تجارت و صنعت بزرگ تبدیل شده می باشد. هرساله هم مبالغ زیادی صرف امور تبلیغاتی می گردد. بنابراین نیاز می باشد انجام تبلیغات به یک شکل مؤثر صورت پذیرد. تبلیغات نه تنها ضرورتی برای سازمان های تجاری و صنایع بزرگ به شمار می رود بلکه برای همه ما نیز یک ابزار مفید و حتی ضروری می باشد. کاربردهای تبلیغات بسیار زیاد می باشد با این تفاصیل تمامی آن ها دارای ویژگی مشترکی هستندکه آن لزوم انتقال یک پیام می باشدکه گاهی این پیام تجاری می باشد،گاهی درخصوص معرفی خدمات عمومی،گاهی هم در راستای اهداف تجاری شرکت ها و یا در جهت اهداف شخصی می باشد (Zhang et al.., 2012, 1902). کارگزاران تبلیغات بازرگانی کوشش می کنند تا در کنار بهره گیری از نمادها، ترکیب رنگ ها، با تأکید بر اصول و شیوه های تبلیغ بازرگانی، از آخرین فناوری های ارتباطی و رسانه ای برای معرفی کالا بهره گیرند تا تمایل مخاطب را نسبت به یک محصول یا خدمت جلب نمایند (Al-alak and Alnawas, 2010, p:29).

براساس آمارهای موجود در سال های اخیر، ضریب نفوذ بهره گیری از فناوری موبایلی بالاتر از هر فناوری دیگری بوده و این مسأله ، تجارت موبایلی را به شکل انقلابی جهانی درآورده می باشد که تقریباً با همان سرعت وقوع در کشورهای پیشرفته، در کشورهای در حال توسعه نیز در حال رخ دادن می باشد (Unal et al.., 2011, p:362). با در نظر گرفتن اندازه افزایش کاربران موبایل در دهه ی اخیر و رشد روز افزون آن ها، خدمات و قابلیت هایی که تلفن های همراه ارایه می دهند، به صورت چشمگیری افزایش یافته می باشد. یکی از این خدمات، تبلیغات از طریق تلفن همراه می باشد که در کشور های مختلف جهان با موفقیت همراه بوده و بر اندازه بهره گیری آن روز به روز افزوده می گردد (مژدهی و همکاران، 1387، ص 13). در واقع، توسعه ی سریع بهره گیری از تبلیغات موبایلی، کانال های جدیدی برای شرکت ها فراهم آورده که با سهولت بیشتری به مشتریان خویش دسترسی یابند (Muk, 2007, p:179). دلیل اینکه تلفن های همراه، جایگاه ویژه ای در بازاریابی و تبلیغات دست آورده اند می تواند این باشد که مشتریان، گوشی های همراه خود را در هر زمان و مکانی در دسترس دارند و در نتیجه همواره در معرض تبلیغات قرار می گیرند و از این طریق می توان کالاها و خدمات را به ایشان معرفی نمود (Kolsaker and Nikolaos. 2009, p:268).  در حقیقت، سرعت گسترش تبلیغات موبایلی و جایگاه ویژه ای که تبلیغات مذکور به عنوان یکی از ابزارهای ترفیع، در شناسایی و یادآوری محصولات و خدمات به مشتریان،کسب کرده می باشد، از مهمترین اهداف پژوهش حاضر تلقی می گردد. از سوی دگیر، مطالعات پیشین بیانگر این مطلب  می باشد که درک سهولت بهره گیری و درک سودمندی تبلیغات موبایلی از سوی مصرف کنندگان می توانند در نیات رفتاری ایشان و همچنین قصد خرید/عدم خرید مصرف کنندگان تأثیر مهمی داشته باشند (Unal et al.., 2011, p:362).

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد:اثر لذت­جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی

پس پرسش اساسی پژوهش حاضر این می باشد که:

آیا بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان ارتباط هست؟

 

  • اهمیت و ضرورت پژوهش

با نگاهی به ماهیت تبلیغات موبایلی دریافته می گردد که خصوصیات ویژه آن مانند دسترسی دائم، سطح پوشش بالا و فراوانی رویت که به دلیل ماهیت شخصی بودن تلفن همراه می باشد، آن را در مقایسه باسایر رسانه های بازاریابی در جایگاه ویژه ای قرار می دهد. همچنین هزینه تبلیغات از طریق پیام کوتاه به مراتب کمتر از سایر رسانه های بازاریابی می باشد. پس با در نظر داشتن عوامل مذکور و در نظر گرفتن این نکته که این نوع تبلیغات اگر درست انجام نگیرد نه تنها هیچ منفعتی را به عنوان یک رسانه بازاریابی برای صاحبان صنایع نخواهد داشت بلکه مصرف کننده را به این نوع تبلیغات بی تفاوت خواهد نمود. با در نظر داشتن این نکته که در سطح کشور تحقیقی مبنی بر این موضوع که ارتباط تبلیغات موبایلی بر نیات مصرف کنندگان برای پوشاک مردانه انجام نپذیرفته می باشد و همچنین در نظر داشتن دیدگاه های کاربران تلفن های همراه که همانا مصرف کنندگان کالاها و خدمات می باشند، ضرورت بالایی دارد زیرا که ماهیت شخصی این رسانه می تواند مقاومت های بالایی را از سوی کاربران آن در پذیرش تبلیغات از طریق موبایل، در برداشته باشد (chin chin et al.., 2010 ,p 8).

 

  • اهداف پژوهش

1-4-1) هدف اصلی پژوهش

مطالعه ارتباط بین تبلیغات موبایلی و قصد خرید مصرف کنندگان

1-4-1) اهداف فرعی پژوهش

  1. اندازه گیری اندازه درک مصرف کنندگان از سودمندی، تبلیغات موبایلی
  2. اندازه گیری اندازه درک مصرف کنندگان از سهولت بهره گیری تبلیغات موبایلی
  3. اندازه گیری اندازه درک مصرف کنندگان از شرایط تسهیلی تبلیغات موبایلی
  4. شناسایی اندازه بهره گیری از تبلیغات موبایلی به مقصود آگاه سازی مشتریان
  5. شناسایی ارتباط میان درک سهولت بهره گیری، درک سودمندی و شرایط تسهیلی با نیات رفتاری مصرف کنندگان

 

تعداد صفحه : 132

قیمت : 14700تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***

دسته‌ها: رشته مدیریت