دانشگاه آزاد اسلامی
واحد بین المللی بندر انزلی
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی
گرایش: منابع انسانی
موضوع:
ارزیابی ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی
کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران
استاد راهنما:
جناب آقای دکتر حمیدرضا رضایی کلیدبری
مشاور:
سال تحصیلی 92-93
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
فهرست عناوین
عنوان صفحه
1-3. اهمیت و ضرورت انجام پژوهش. 6
1-8. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش. 12
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش. 15
2-1- مروری بر تاریخچه رهبری معنوی. 16
2-2. اهمیت و ضرورت رهبری معنوی. 19
2-3-1. مفاهیم و تعاریف معنویت در رهبری معنوی. 20
2-3-2. معنویت در سازمانها و محیطهای کاری. 23
2-3-3. ارتباط میان رهبری معنوی و معنویت. 25
2-3-5. علت های روی آوردن به رهبری معنوی. 32
2-3-6. مفهوم سازی رهبری معنوی در محیط کاری. 33
2-3-8. پیامدهای رهبری معنوی. 39
2-3-9. عوامل موثر بر رهبری معنوی. 40
2-4-1. مروری تاریخی بر مفهوم رضایت شغلی. 41
2-4-4. سطوح ماکرو و میکرو رضایت شغلی. 50
2-4-5. عوامل مؤثر بر رضایت شغلی. 51
2-4-6. اندازهگیری و مقیاسهای رضایت شغلی. 53
2-5 ارتباط میان رهبری معنوی و رضایت شغلی. 55
3-5. ابزارهای گردآوری داده ها. 66
3-5-1. پرسشنامه رهبری معنوی. 67
3-5-2. پرسشنامه رضایت شغلی. 68
3-6. روایی و پایایی ابزارهای پژوهش. 68
3-7. روشهای تجزیه و تحلیل دادهها. 71
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها. 73
4-2-1. اطلاعات جمعیتشناختی (وضعیت تاهل). 74
4-2-2. اطلاعات جمعیتشناختی (جنسیت). 75
4-2-3. اطلاعات جمعیتشناختی (سطح تحصیلات). 76
4-2-4. اطلاعات جمعیتشناختی (سابقه کاری). 76
4-3-1. اطلاعات توصیفی مرتبط با متغیرهای پژوهش. 78
4-4-1. آزمون فرضیات و پاسخ به سوالات پژوهش. 79
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات. 89
5-2. نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها. 91
5-2-2. نتایج آمار استنباطی. 93
5-3. پیشنهادهای کاربردی پژوهش. 97
فهرست جداول
جدول 2- 1. انواع ابزارهای معمول سنجش رضایت شغلی (براون، 2009) 55
جدول 3- 2. عوامل رهبری معنوی و تعداد سوالات مختص به آنها. 68
جدول 3- 1. مؤلفههای رضایت شغلی و تعداد سوالات مختص آنها در پرسشنامه مینه سوتا. 68
جدول 3- 3. ضرایب آلفای کرونباخ بدست آمده برای پرسشنامههای پژوهش 71
جدول 4- 1. سطح تحصیلات کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران 76
جدول 4- 2. آزمون کلوگروف – اسمیرونوف. 7787
جدول 4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون همبستگی اسپیرمن). 80
جدول 1-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 1). 82
جدول 4-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 2). 83
جدول 4-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 3). 83
جدول 4-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 4). 84
جدول 5-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 5). 85
جدول 6-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 6). 85
جدول 7-4- 3. مطالعه ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی (آزمون فرضیه 7). 86
جدول 4-4. اختصار مدل رگرسیون چندگانه (آماره دوربین واتسون) 80
جدول 4-5. جدول تحلیل واریانس. 81
جدول1- 4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 1). 82
جدول 2-4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 2). 83
جدول 3-4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 3). 84
جدول 4-4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 4). 84
جدول5 -4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 5). 85
جدول 6-4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 6). 86
جدول 7-4-6. ضرایب رگرسیونی پیش بینی متغیرهای متغیرهای پژوهش(آزمون فرضیه 7). 86
فهرست نمودار
نمودار 2-1. مدل مفهومی پژوهش (Ziaei et al ،2008; Asadi، 2008 ) 60
نمودار 4- 1. وضعیت تاهل کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران 75
نمودار 4-2. نمودار جنسیت کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران 75
نمودار 4-4. سابقه کاری کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران 76
فهرست شکلها
شکل شماره 1: مفهوم سازی رهبری معنوی در محیط کار. 34
این پژوهش با هدف مطالعه و تحلیل ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران انجام شده می باشد. جامعه آماری مورد نظر در این پژوهش، کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران بوده اند. این پژوهش از لحاظ نوع، توصیفی بوده و از لحاظ هدف نیز کاربردی می باشد. علاوه بر آن، برای گرداوری داده های مورد نیاز در این پژوهش، از پرسشنامه های استاندارد بهره گیری شده می باشد. برای سنجش ابعاد رهبری معنوی از پرسشنامه استاندارد فرای (2003)، و برای سنجش رضایت شغلی کارکنان از پرسشنامه استاندارد مینه سوتا (2009)، بهره گیری شده می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شده می باشد. برای آزمون فرضیات و سوالات پژوهش، از آزمون های همبستگی اسپیرمن و آزمون رگرسیون چندگانه بهره گیری شده می باشد.
بر اساس نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات پژوهش، طبق آزمون همبستگی اسپیرمن، میان ابعاد رهبری معنوی که شامل چشم انداز، عشق به همنوعان، امید و ایمان، عضو بودن، معناداری و هویت، تعهد سازمانی، بازخورد عملکرد و رضایت شغلی کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران ارتباط مثبت و معناداری هست. همچنین بر اساس آزمون رگرسیون چندگانه، ابعاد رهبری معنوی، تاثیر مثبت و معناداری بر روی رضایت شغلی کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران داشته اند. بر اساس نتایج آزمون رگرسیون چندگانه، ترتیب مولفه ها بر اساس شدت تاثیرگذاری شان عبارتند از: عشق به همنوعان، عضویت، معناداری و هویت، امید و ایمان، چشم انداز، بازخورد عملکرد، تعهد سازمانی. در پایان نیز بر اساس نتایج حاصل از آزمون فرضیات و در راستای اهداف پژوهش، راهکارهایی ارائه شده می باشد.
واژگان کلیدی: معنویت، رهبری معنوی، رضایت شغلی
تعداد صفحه : 127
قیمت : 14700تومان