دانلود متن کامل پایان نامه مطالعه عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در در شبکه بهداشت

دانشگاه پیام نور خنج

گروه مدیریت

عنوان پژوهش:

مطالعه عوامل تاثیر گذار بر یادگیری سازمانی و اندازه گیری آن در شبکه بهداشت و درمان خنج

  استاد راهنما:

آقای مسعود بیرجندی

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

فهرست مطالب

فصل اول کلیات پژوهش.. 8

مقدمه: 9

اظهار مسأله: 10

اهمیت  موضوع: 11

هدفهای پژوهش: 12

پرسشهای پژوهش: 13

روش پژوهش: 13

قلمرو پژوهش: 14

متغیرهای پژوهش: 14

فصل دوم:ادبیات و پیشینه پژوهش.. 16

2-1- اهمیت یادگیری: 17

2-2- تعریف یادگیری: 17

2-3- دانش‌شناسی و نظریه‌های یادگیری.. 19

2-3-1- دیوید هیوم. 20

2-3-2- ایمانوئل کانت.. 21

2-3-3- جان لاک.. 21

2-3-4- چارلز داروین.. 22

2-4- پاردایم یادگیری.. 23

2-4-1- پارادایم شناختی.. 23

2-4-1-1- نورمن.. 23

2-4-2- پارادایم تداعی گری.. 24

2-4-2-1- پاولو. 25

2-4-3- پارادایم کارکردگرایی.. 26

2-4-3-1- ثرندایک… 26

2-4-4- پارادایم عصبی- فیزیولوژی.. 27

2-4-4-1- هب.. 27

2-4-5- پاردایم تکاملی.. 28

2-4-5-1- بولس… 28

2-5- یادگیری در سازمان. 29

2-5-1- یادگیری فردی.. 29

2-5-1-2- شرطی سازی وسیله‌ای (شرطی سازی عامل) 30

2-5-1-3- تئوری شناختی یادگیری.. 31

2-5-1-4- یادگیری اجتماعی.. 31

2-6- یادگیری سازمانی.. 32

2-7- یادگیری سازمانی بر اساس جهت‌گیری.. 33

2-7-1- یادگیری برای بقا 33

2-7-2- یادگیری برای گذار. 34

2-7-3- یادگیری دوگانه. 35

2-7-4- یادگیری آینده نگر. 35

2-8- تعریف سازمان یادگیرنده. 37

2-8-1- پیترسنگه. 39

2-8-1-1- تسلط فردی ( قابلیت شخصی) 44

2-8-1-2- چارچوبهای فکری مکتوم(الگوهای ذهنی) 47

2-8-1-3- ایجاد یگانگی در بینش‌ها(آرمان مشترک) 49

2-8-1-4- یادگیری گروهی(یادگیری جمعی) 51

2-8-1-5- تفکر نظام‌مند(تفکر سیستمی) 55

2-8-2-  چالش‌های تغییر در سازمان یادگیرنده. 59

2-8-2-1- چالشهای شروع اولیه تغییر. 60

2-8-2-2- چالشهای حفظ و تداوم حرکت فرایند تغییر. 60

2-8-2-3-  چالشهای طراحی و تفکر مجدد جامع و نظامند فرآیند تغییر. 61

2-8-2- استیفن رابینز. 62

2-8-3- دفت.. 64

2-8-3-1- رهبر اندیشمند. 66

2-8-3-2- تفویض اختیار به کارکنان. 67

2-8-3-3- استراتژی خود جوش… 68

2-8-3-4- فرهنگ قوی.. 68

2-8-3-5-مبادله اطلاعات.. 69

2-8-3-6- ساختارهای افقی.. 70

2-8-4- کالون‌و‌یک ولیون. 70

2-8-4-1- رهبران با بینش… 71

2-8-4-2- وجود برنامه و نظام سنجش… 71

2-8-4-3- اطلاعات.. 72

2-8-4-4- ابتکار و نوآوری.. 72

2-8-4-5- اقدام. 72

2-8-5- لوتانز. 72

2-8-6- سازمان یادگیرنده از دیدگاه مورگان. 74

2-9- چارچوب نظری پژوهش… 75

2-10- پیشینه پژوهش: 77

فصل سوم:روش شناسی پژوهش.. 80

مقدمه: 81

سوال پژوهش… 81

روش پژوهش… 81

منابع جمع آوری اطلاعات.. 82

منابع ثانویه. 82

جامعه آماری.. 83

روایی و پایایی پژوهش: 83

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 85

فصل چهارم:تجزیه  و  تحلیل  داده ها. 87

4-1- مقدمه. 88

4-2- ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخدهندگان.. 88

4-3- آماره های استنباطی: 92

4-3-1- آزمون قابلیت اعتماد پرسشنامه مورد بهره گیری در پژوهش.. 92

4-3-2- آزمون یک نمونه ای کولموگروف اسمیرنوف.. 93

4-3-3- آزمون فرضیات: 94

فرضیه اول: 94

فرضیه دوم: 95

فرضیه سوم: 96

فرضیه چهارم: 98

فرضیه پنجم: 99

فرضیه ششم: 100

فرضیه اصلی: 101

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادها. 104

5-1  مقدمه. 105

5-2- مروری مختصر بر هدف، مسئله و چگونگی کار. 105

5-3  نتایج حاصل از فرضیات… 106

5-4-  نتیجه گیری.. 108

فرضیه اصلی.. 108

فرضیات فرعی.. 108

5-5-  محدودیت های پژوهش… 108

5-6-  پیشنهادها 109

منابع م ماخذ: 111

مقدمه:

با توسعه دانش، فناوری و گسترش حیطه های کسب و کار بنگاه های اقتصادی گسترش یافته و به محیطی رقابتی و پر از چالش تبدیل گردیده می باشد و در این اثناء، پاردایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها دشوار ساخته اند. در چنین محیطی طبیعی می باشد که امتیازهای رقابتی در جریان یادگیری و آموزش در سطح کارکنان سازمان مطرح گردد. به تعبیری، محوریت پارادایم های جدید یادگیری می باشد. پس، سازمان هایی موفقتر هستند که بهتر و زودتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیری را در فرایندهای کاری خود نشان دهند(علوی، 1385).

امروز دیگر سازمانهای بزرگ و پیچیده‌ای که دهه‌های قبل به وجودآمده بودند کار ساز نیستند و حکم دایناسورهایی را دارند که توان تطبیق خود با محیط را نداشتند و محکوم به فنا شدند. سازمانهای بزرگ با ساختارهای سنتی توان و انعطاف لازم جهت همسویی با تغییرات محیط پیرامون بویژه با در نظر داشتن مسایل جهانی شدن را ندارند و برای بقای خود ناچارند یا تغییر ساختار دهند یا خود را به ابزارهایی مجهز کنند تا توان مقابله با تغییرات جهانی را به دست آورند. یکی از مهمترین این ابزارها، ایجاد سازمان یادگیرنده و نهادینه کردن یادگیری سازمان می باشد.(خلیلی عراقی، 1382)

موفق‌ترین سازمانها، چنانچه دچار فقر یادگیری شوند، اگرچه به حیات خود ادامه می دهند، اما هیچگاه تمامی قابلیت‌های خود را به فعلیت در نمی‌آورند. یعنی یادگیری سازمانی برای سازمانها کلید اصلی دستیابی به پایداری محسوب شده و تنها مزیت پایدار آنها به حساب می‌آید.(لشکر بلوکی،1382).

یادگیری سازمانی ، شامل یادگیری فردی و گروهی می باشد که تغییری در تفکر سازمان برای یادگیری ایجاد می‌کنند. و در این جهت سازمانها قابلیت تفکر منتقدانه و خلاق را توسعه می‌دهند و خود را با تغییرات محیطی همسو، و نسبت به تغییرات محیطی در سریعترین زمان ممکن پاسخ مناسب می‌دهند، در این زمینه همیشه از رقبا یک گام جلوتر هستند. و در نهایت سازمانی به عنوان سازمان یادگیرنده به وجودمی‌آورند.

این پژوهش شامل پنج فصل به تبیین زیر می‌باشد.

فصل اول- کلیات پژوهش: مقدمه و سازماندهی، اظهار مسأله ،هدف پژوهش، ضرورت و اهمیت پژوهش ، سؤالهای پژوهش، متغیرهای پژوهش ، واژگان تخصصی ، قلمرو پژوهش.

فصل دوم- شامل پیشینه پژوهش، نظریات مختلف درمورد یادگیری سازمانی ، راهکارهای ارتقاء آن و سازمانهای یادگیرنده و چارچوب مفهومی پژوهش.

 فصل سوم- شامل روش پژوهش، روشهای آماری و چگونگی جمع آوری اطلاعات می باشد

فصل چهارم- شامل یافته‌ها و تجزیه و تحلیل آنهاست.

فصل پنجم- شامل نتیجه‌گیری و پیشنهادات می باشد.

اظهار مسأله:

در یک دنیای نامطمئن ، جایی که همه ما به  یقین می‌دانیم که هیچ چیز مطمئن نیست، ما به سازمانهایی نیازداریم که به گونه مستمر خودشان را از نو بسازند، خود را از نو کشف کنند و به خودشان مجدداً نیرو بخشند اینها سازمانهای یادگیرنده‌اند ، یعنی سازمانهایی که عادت به یادگیری دارند. بدون این عادت یادگیری، آنها تصویرآینده را به خواب هم نخواهند دید، چه رسد به آنکه امیدی به اداره کردن این تصویر ایده‌ال داشته باشند.(هندی، 1378)

بیش از نیمی از جمعیت ما جوان و آماده کار می باشد که تعداد زیادی مشغول به تحصیل یا فارغ‌التحصیل از دانشگاهها می‌باشند و بعضی از آنان از بهترین دانشگاههای دنیا فارغ‌التحصیل شده‌اند و به ازاء هر صد هزار نفر، 2000 دانشجو داریم و یک سوم جمعیت مشغول به تحصیل قبل از دانشگاه می‌باشند.

در طی 20 سال گذشته 250 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری بر روی صنایع مدرن و مدرنیته کردن صنایع صورت گرفته می باشد. این در حالی می باشد که مساحت ایران 000/648/1 کیلومتر مربع و تراکم جمعیت 36 نفر در هر کیلومتر می‌باشد. به علاوه 9/8 درصد ذخایر نفتی و 20% منابع گاز دنیا در اختیار کشور ماست باتوجه به مورد مذکور جای سوال می باشد که چرا رشد تولید خالص داخلی ما پائین می باشد و صادرات غیرنفتی کشور به سختی از 6/4 میلیارد دلار فراتر می‌رود و وابستگی شدید به صادرات نفت خام داریم. جواب این می باشد که سازمانها در کشور ما دچار فقر یادگیری می‌باشند و یادگیری برای سازمانهای امروزی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر می باشد و همچنین برای پیاده‌سازی مدیریت دانش نیاز به سازمانهای یادگیر و ارتقای یادگیری داریم. (رحمان سرشت، 1382، ص4).

عدم در نظر داشتن محیط ، ساختار نامناسب و فرهنگ ضعیف سازمانی می‌توانند، به عنوان موانع یادگیری سازمانی باشند. اما سازمانها باتوجه به پدیده جهانی شدن و تغییرات تکنولوژی – سازمانی ناچار به افزایش سطح یادگیری سازمانی می‌باشند به افزایشی که منجر به پدید آمدن سازمان یادگیرنده می گردد.

اهمیت  موضوع:

همانطور که دنیا تغییر کرده می باشد، فرآیند یادگیری نیز متحول شده می باشد. زمانی که آینده امتداد حال بود، معقول به نظر می‌رسید که فرض کنیم آن چیز که امروز کارساز می باشد، سال بعد هم می‌تواند مؤثر باشد.آن فرض ، اکنون بایستی به دور افکنده گردد. دنیا ، بویژه دنیای کسب وکار حالت ثبات ندارد.

تعداد صفحه :۱۱۴

قیمت : 14700تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد : بررسی بازفروش مبیع در فقه و حقوق ایران

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  **** ***