در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

تشخیص عابرین پیاده توسط تصاویر مادون

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده
در سال های اخیر، شناسایی خودکار عابرین پیاده از روی تصاویر مادون قرمز برای پایش هوشمند عبور و مرور عابرین و ابزار کمکی برای رانندگان، اهمیت فوق العاده ای پیدا نموده می باشد. از سویی دیگر به علت های امنیتی، شناسایی عابرین پیاده مورد توجه سامانه های کنترل شهری نیز قرار دارد. لیکن شناسایی عابرین پیاده به علل گوناگون مانند ماهیت متغیر ظاهر و نمود افراد پیاده، به ویژه در فضای آزاد، بسیار مشکل می باشد. به مقصود رفع این معضلات و تسهیل در فرآیند شناسایی عابرین پیاده، روش های متعددی از سوی محققین معرفی شده می باشد.
بدین مقصود در این سمینار، مروری بر روش های شناسایی عابرین پیاده ارائه شده می باشد. این سیستم ها آغاز با تحلیل تصاویر مادون قرمز نواحی متحرک به عنوان نواحی مورد علاقه (ROI) تقطیق شده و سپس با بکارگیری کلاس بندهای مختلف، عابرین پیاده شناسایی می شوند.
مقدمه
شناسایی عابرین پیاده از روی تصاویر مادون قرمز از جنبه های گوناگونی اهمیت دارد. بعضی از این کاربردها ابزار مناسبی برای پایش هوشمند عبور و مرور عابرین پیاده می باشد و بعضی دیگر به عنوان ابزار کمکی برای رانندگان مطرح می باشد. از سویی دیگر به علت های امنیتی، شناسایی عابرین پیاده از جنبه مدیریت شهری و مدیریت بحران اهمیت ویژه ای برای مدیران و سیستم های امنیت شهری دارد. برای کنترل این امور بهره گیری از دوربین های مادون قرمز یکی از پرکاربردترین ابزار جمع آوری داده ها تصویری می باشد که دارای قابلیت های انکارناپذیری مانند توانایی ثبت وقایع در موقعیت های نامناسب آب و هوایی و همچنین مواقع شب و مه آلود می باشد. با وجود نصب اینگونه دوربین ها و گستردگی آنها، معضلات زیادی در پیش روی تحلیل کنندگان این تصاویر هست. مانند این معضلات می توان به ماهیت متغیر ظاهر و نمود افراد پیاده، به ویژه در فضای آزاد، تصریح نمود. به این مقصود محققین کوشش های فراوانی انجام داده اند.
مطالب ارائه شده در این سمینار در چهار فصل گردآوری شده می باشد. در فصل اول کلیا پژوهش را مورد مطالعه قرار دادیم. در فصل دوم مروری بر روش های شناسایی عابر پیاده ارائه می گردد و فصل سوم به جمع بندی و ارائه پیشنهادات اختصاص دارد.
فصل اول
کلیات
1-1- مقدمه
تحلیل و مطالعه حرکات بشر، امروزه توجه بسیار زیادی از محققین رشته های متفاوت را به خود جلب کرده می باشد. هدف چنین سیستم های ادراک رفتار بشر، از روی توالی تصاویر ویدئویی می باشد. دوربین های حفاظتی در محل های متعدد در سازمان هایی که از نظر امنیتی مهم می باشد نصب می شوند و می توانند در تمامی زمان ها وضهیت یک محل را نظارت و ضبط نمایند. به دلیل نیازهای امنیتی ممکن می باشد که لازم باشد این اطلاعات جمع آوری شده که در آرشیو وجود دارند، نه براساس اتفاقاتی که در یک محل رخ می دهد، بلکه براساس فعالیت هایی که یک فرد به خصوص در طی حضور خود در آن سازمان در مکان های تحت نظارت انجام داده می باشد به گونه خودکار جستجو و مرتب شوند. تشخیص عابرین پیاده در توالی تصاویر ویدئویی دوربین های نظارتی یکی از مهمترین نیازهای سیستم های نظارتی می باشد.
یکی از مسائل مطرح در حوزه بینایی ماشین تشخیص عابر پیاده در فریم های ویدیویی می باشد و کوشش های فراوانی نیز در این حوزه انجام شده می باشد. بعضی از بسترهای کاربردی برای این امر عبارتند از: تحلیل فیلم و عکس، تشخیص عابر پیاده در ماشین های هوشمند، سیستم های نظارتی و تحلیل رفتاری.
براساس اینکه تصاویر مورد نظر برای پردازش توسط چه دوربین و یا چه سنسوری فراهم شده باشند، برای حفظ عامل کارایی بایستی از روش های متفاوتی جهت تشخیص عابر پیاده بهره گیری نمود. به کارگیری دوربین ها یا سنسورهای مختلف خود نیز به اقتضای کاربرد و شرایط خاصی در نظر گرفته می گردد که قرار می باشد تشخیص عابر پیاده به وسیله آن انجام گردد. برای مثال به علت عدم وجود نور کافی و در نتیجه عدم وضوح مناسب در تصاویر رنگی که هنگام شب تهیه می شوند معمولاً برای تشخیص عابر پیاده در شب از تصاویر مادون قرمز بهره گیری می گردد.
هدف این پژوهش آن می باشد که برای حالاتی که بکارگیری تصاویر رنگی کاربرد خاصی ندارند و اطلاعات خاصی را به دست نمی دهد، روشی ارائه گردد تا با بهره گیری از تصاویر دوربین های مادون قرمز عابرین پیاده تشخیص داده شوند. چنین سیستمی می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد که از آن جمله می توان به تضمین بیشتر ایمنی در رانندگی در بحث سیستم های حمل و نقل هوشمند سیستم های نظارتی شهری و اداری و چندین کاربرد دیگر تصریح نمود.
تعداد صفحه : 74
قیمت : 14700 تومان

 
***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   سمینار ارشد مهندسی برق الکترونیک: طراحی و ساخت یک مدار راه انداز بدون سنسور

—-

پشتیبانی سایت :       

****         serderehi@gmail.com

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید