متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته :مدیریت بازرگانی

گرایش:بیمه

عنوان : ارتباط ابعاد ماهیت شغل بر اندازه خلاقیت کارکنان شرکتهای بیمه استان گیلان

دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

پایان نامه برای دریافت درجه کار شناسی ارشد

رشته  : مدیریت بازرگانی  گرایش: بیمه

 

عنوان:

ارتباط ابعاد ماهیت شغل بر اندازه خلاقیت کارکنان شرکتهای بیمه استان گیلان

استاد راهنما:

جناب آقای دکتر حسین گنجی نیا

اساتید داور:

سرکارخانم دکتر نرگس دل افروز

جناب آقای دکتر محمدرضا آزاده دل

 

نیمسال دوم تحصیلی 1393

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده:

هدف اصلی این پژوهش سنجش ارتباط بین ماهیت شغل (متغیر مستقل اصلی) و اندازه خلاقیت (متغیر وابسته) کارکنان بیمه استان گیلان بود. سؤالات پژوهش با درنظر گرفتن خلاقیت و ابعاد ماهیت شغل (چالش های شغلی، ارزش کار، فرصت های شغلی، ابزار شغلی، خوداستقلالی، بازخورد) مطرح و مورد مطالعه قرار گفت. روش پژوهش کاربردی و از نوع همبستگی بوده و به مقصود تعیین روابط بین متغیرها از پرسشنامه استاندارد بیکر و رندسیپ بهره گیری گردید. جامعه آماری مشتمل بر 150 نفر از کارکنان بیمه استان گیلان (بطور خاص مدیریت و کارکنان ادارات مرکزی شرکت بیمه ایران) می باشد که در سال 1393، تعداد 108 نفر از آن ها بعنوان نمونه انتخاب شدند.

نتایج حاصل از پژوهش فرضیه اصلی را مورد تأیید قرار داد؛ یعنی بین ماهیت شغل و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست.

نتایج حاصل از پژوهش درمورد فرضیه های فرعی به این قرار می باشد :

که بین چالش های شغلی و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست ، بین ارزش کار و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست ، بین فرصت های شغلی و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست ، بین ابزار شغلی و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست ،  بین خود استقلالی و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست  و  بین بازخورد و اندازه خلاقیت کارکنان ارتباط مثبت و معناداری هست.

 

کلید واژه ها: ماهیت شغل، خلاقیت، کارکنان بیمه استان گیلان

 

فهرست مطالب

  فصل اول: کلیات/طرح پژوهش

1-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2   1-2)اظهار مسئله. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3    1-3)اهمیت موضوع. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4   1-4)اهداف پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6   1-4-1)اهداف اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 1-4-2)اهداف فرعی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

1-5)چهارچوب نظری پژوهش. . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7

1-6)فرضیه های پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1-6-1)فرضیه اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8  1-6-2)فرضیه های فرعی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 1-7)تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 1-7-1)تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای مستقل و وابسته. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . 9  1-8)قلمرو پژوهش . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10

   فصل دوم/بخش اول: ادبیات موضوع

1-2-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 1-2-2)ضرورت خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 1-2-3)تعریف خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14 1-2-4)تفاوت خلاقیت و نوآوری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14 1-2-5)عناصر خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15 1-2-6)فرآیند خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 1-2-7)الگوی فرآیند خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17 1-2-7)ویژگی های افراد خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18 1-2-9)تکنیک های خلاقیت  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 1-2-9-1)تکنیک طوفان ذهنی(بارش افکار) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19 1-2-9-1-1)قوانین بارش افکار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-1-2)تفاوت های طوفان ذهنی فردی و گروهی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-2)تکنیک چرا؟. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-3)تکنیک توهم خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . .20 1-2-9-4)تکنیک شش کلاه فکری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   . . . . . . .. . . . . . . . . . . .21 1-2-9-4-1)اهداف اصلی تکنیک شش کلاه فکری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . 21 1-2-9-4-2)معانی هر یک از سمبل ها(کلاه فکری) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21  1-2-9-5)تکنیک پی . ام . آی(P.M.I) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22  1-2-9-6)تکنیک DOIT؟. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . .  23 1-2-9-7)تکنیک شکوفه نیلوفر آبی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23   1-2-9-8)تکنیک اسکمپر . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23 1-2-9-9)تکنیک درهم شکستن مفروضات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24 1-2-9-10)تکنیک دلفی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .25  1-2-9-10-1)چه موقع از فن دلفی بهره گیری می گردد؟. . .     . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 1-2-9-11)تکنیک استخوان ماهی(علت و معلول) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 1-2-9-12)تکنیک گروه اسمی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26  1-2-9-12-1)چه موقع از تکنیک گروه اسمی بهره گیری می گردد؟. . . . . .  . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 26 1-2-9-13)تکنیک سینکتیکس. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 1-2-10)موانع خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27 1-2-11)محیط خلاق. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .30  1-2-12)تأثیر مدیر در خلاقیت کارکنان. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31  1-2-13)تأثیر وراثت در خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 1-2-14)چند دیدگاه درمورد خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 1-2-15)ماهیت شغل. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35

فصل دوم/بخش دوم: پیشینه تحقیقات مشابه

2-2-1)تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 3-2)روش پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .46 3-3)جامعه آماری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3-4)نمونه آماری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 3-5)ابزار گرد آوری اطلاعات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 3-6)روایی و پایایی آزمون. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 3-7)روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد رشته مدیریت اجرایی: بررسی اثر سرمایه فکری بر تصمیمات سرمایه‌گذارای سهام‌داران شرکت‌های پذیرفته شده بورس اوراق بهادار

   فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

4-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 4-2)توصیف متغیرهای پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56  4-2-1)جنسیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57 4-2-2)سن. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58 4-2-3)تحصیلات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59 4-2-4)وضعیت تأهل . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 4-2-5)ترتیب فرزندان. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .61 4-2-6)تجربه کاری. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62  4-2-7)خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63  4-2-8)چالش های شغلی. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 4-2-9)ارزش کار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65 4-2-10)فرصتهای شغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66 4-2-11)ابزارشغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 4-2-12)خوداستقلالی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68 4-2-13)بازخورد. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69  4-3)آزمون فرضیه های پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 4-3-1)آزمون فرضیه اول. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70 4-3-2) آزمون فرضیه دوم. . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71 4-3-3)آزمون فرضیه سوم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 4-3-4)آزمون فرضیه چهارم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73 4-3-5)آزمون فرضیه پنجم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74 4-3-6)آزمون فرضیه ششم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75 4-3-7)آزمون فرضیه اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1)مقدمه. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81 5-2)نتایج آمارتوصیفی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81 5-2-1)خلاقیت کارکنان. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 5-2-2)چالش های شغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81 5-2-3)ارزش کار. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81 5-2-4)فرصت های شغلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-2-5)ابزار شغلی. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-2-6)خوداستقلالی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-2-7)بازخورد. . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-3)نتیجه آزمون فرضیه ها. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82 5-3-1)فرضیه اصلی. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82 5-3-2)فرضیه فرعی اول. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-3-3)فرضیه فرعی دوم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82 5-3-4)فرضیه فرعی سوم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82 5-3-5)فرضیه فرعی چهارم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82 5-3-6) فرضیه فرعی پنجم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 5-3-7)فرضیه فرعی ششم. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83 5-4)پیشنهادات. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84 5-4-1)ارائه پیشنهادات براساس نتایج به دست آمده. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 پیوست ها. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 پرسشنامه خلاقیت. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89 پرسشنامه ماهیت شغل. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93 ضمایم پژوهش. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .95             منابع و مآخذ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . .100

 

فصل اول

کلیات / طرح پژوهش

 

 

1- 1 – مقدمه

همه سازمان ها برای رشد و بقای خود نیازمند اندیشه های نو و بدیع می باشند. افکار و نظریات جدید خون تازه ای به کالبد سازمان تزریق کرده و آن را از فنا و نابودی می رهاند. حیات جهان بسیار متغیر و پرتلاطم امروز ما نیازمند نوآوری و خلاقیت می باشد. دراین عرصه، اهمیت نیروی انسانی به وضوح قابل نظاره می باشد. زیرا اگر این نیرو که در واقع منبع اصلی مولد انرژی در سازمان می باشد با بی توجهی روبرو شده و یا سرکوب گردد، سازمان هر روز ضعیف تر شده و چرخ های آن یکی پس از دیگری از حرکت بازخواهد ایستاد. پس عامل کلیدی و آن چه که هم اکنون درجهان در کانون توجه سازمان و جوامع بشری قرار دارد، این منبع عظیم نیروی انسانی می باشد و مهارت مدیران در شناسایی رفتار و شخصیت افراد و برخورد مناسب با آن، که همان مهارت انسانی و ارتباطی به شمار می رود، در ایجاد فضای مناسب ظهور خلاقیت و پرورش نیروی انسانی خلاق،  دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. ( شریعت، جلالی جواران، 1388، 42 )

با در نظر داشتن اهمیت روز افزون نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه با ارزش سازمانی و لزوم کسب توانمندی های لازم برای بهتر بجای آوردن شیوه های عملکرد در سازمان، لازم می باشد که در جهت بروز استعداد های بالقوه  خود در سازمان شرایطی را فراهم نمود تا شیوه های تازه و بدیع بیافرینند و روش های کاراتر با بهره وری بیشتر ایجاد کنند. پایداری و تداوم فعالیت سازمان ها درگرو ایجاد مزیت رقابتی قرار گرفته می باشد. برای دستیابی به این مزیت نسبی بایستی در مقایسه با رقبا بتوان محصولات وخدمات با کیفیت را با قیمت های قابل رقابت تولید و ارائه نمود و با خلاقیت و نوآوری به دامنه محصولات و خدمات افزود تا رضایتمندی مشتریان حاصل گردد. بر پایه این فرض اساسی اعتقاد بر این می باشد که خلاقیت زمانی شکل گیری خواهد پیدا نمود که سازمان ها از نیروی انسانی با دانش و با انگیزه و در یک کلام توانمند برخوردار باشند. ( ابطحی،1377)

دراین فصل پس از اظهار مسئله پژوهش، اهمیت موضوع را مورد مطالعه قرار داده و فرضیه های پژوهش را مطرح می نماییم. در چهارچوب نظری با معرفی متغیر های پژوهش و روابط بین آنها و با نگاهی گذرا بر پیشینه پژوهش کوشش می کنیم مبنای منطقی لازم برای تدوین فرضیه های آزمون پذیر را فراهم و درنهایت متغیرهای مورد نظر را تعریف و قلمرو پژوهش را مشخص می نماییم.

تعداد صفحه : 135

قیمت : 14700تومان

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***