در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان:

کدهای کنترل خطا در سیستم های مخابراتی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده:
در این پایان نامه کدهای کنترل خطای قالبی و کانولوشن و توربو و تاثیر نوع مدولاسیون در سیستم مخابراتی بر اندازه کارایی این نوع کدها مورد مطالعه قرار گرفته می باشد. در این راستا در فصل اول به اظهار اصول و کلیات سیستم های مخابراتی به همراه مبانی مورد نیاز کار با کدهای کنترل خطا پرداخته شده می باشد. در این فصل انواع خطاها در سیستم های مخابراتی شامل خطاهای تصادفی و قطاری، روش های کنترل خطا شامل روش های تشخیص خطا و تصحیح خطا و مفاهیم پایه در مطالعه سیستم های مخابراتی و کدهای منبع و کانال مورد بحث قرار گرفته اند. میدان های گاوانیز به عنوان یکی از مفاهیم بسیار مهم در کار با کدکننده های کنترل خطای باینری و غیر باینری در قسمت پیوسته مطرح شده و مورد مطالعه قرار گرفته اند. در فصل دوم با عنوان کدهای کنترل خطای بلوکی و کانولوشن، به اظهار دو دسته کلی کدهای قالبی و کدهای کانولوشن پرداخته شده می باشد. در ابتدای این فصل ارتباط میان قدرت تشخیص و تصحیح خطای کد کنترل خطای خطی با حداقل فاصله همینگ میان کلمات کد اظهار و اثبات شده می باشد. در ادامه فصل، کدهای بلوکی خطی، کدهای همینگ به عنوان دسته ای خاص از کدهای بلوکی خطی با قابلیت ساخت آسان، کدهای گردشی، کدهای BCH به عنوان دسته ای خاص از کدهای گردشی و کدهای کانولوشن مورد بحث قرار گرفته اند. همچنین در این بخش معیار singleton که معیاری برای تعیین حداکثر قدرت کد بلوکی در تشخیص یا تصحیح خطاست اظهار شده و نیز روشی برای توسعه این کدکننده ها و افزایش قدرت تصحیح و تشخیص آنها مطرح گردیده می باشد. در ادامه این بخش چگونگی دیکد کردن کدهای بلوکی و کدهای گردشی نیز توصیف شده می باشد. در فصل دوم، در بخش مربوط به کدکننده های کانولوشن، پس از معرفی ساختار کلی کدکننده، دیاگرام حالت این نوع کدکننده و روش رسم نمودار ترلیس برای این نوع کد مطرح شده می باشد. از این مفاهیم در بخش های مختلف پایان نامه جهت اظهار و مطالعه سایر روابط مربوط به کدکننده های کانولوشن بهره گیری شده می باشد. در ادامه فصل، پارامتر حداقل فاصله همینگ میان کلمات کد برای کد کننده های کانولوشن محاسبه شده می باشد. در این قسمت برای محاسبه این پارامتر مفاهیم دیاگرام حالت توسعه یافته و بهبود داده شده مطرح شده اند. در ادامه این مبحث، در بخش مربوط به دیکدینگ کدکننده های کانولوشن، الگوریتم viterbi به عنوان کارامدترین روش دیکدینگ این نوع کدها توصیف شده می باشد. در نهایت، در انتهای مبحث مربوط به کدکننده های کانولوشن روش پانچ کردن برای افزایش نرخ کد این نوع کدکننده مورد مطالعه قرار گرفته می باشد.
در فصل سوم کدکننده های توربو که در حالت پایه، از ترکیب کدکننده های کانولوشن به همراه یک درهم نه ساخته می شوند، مطرح شده و مورد بحث قرار گرفته اند. در این بخش پس از توصیف کدکننده های توربو، ساختار کلی کدکننده و دیکد کننده توربو اظهار شده می باشد. در این قسمت الگوریتم BCJR به عنوان یکی از روش های کارآمد در دیکدینگ توربو کدها توصیف شده می باشد. در نهایت، در انتهای بخش مربوط به توربو کدها در فصل سوم، تاثیر خصوصیات بخش های مختلف سیستم مبتنی بر توربو کد بر کارایی این روش کنترل خطا اظهار شده می باشد.
در فصل چهارم به مقایسه و ارزیابی سیستم های کنترل خطا با شرایط گوناگون پرداخته شده می باشد. در این فصل سیستم های تشخیص خطا و تصحیح خطا در دو حالت تصمیم گیری نرم و سخت با یکدیگر مقایسه شده اند. همچنین اثر نوع کدینگ کنترل خطا در کارایی سیستم در این فصل مطالعه شده می باشد.
در فصل پنجم اثر نوع مدولاسیون در کارایی کدهای کنترل خطا مطرح شده می باشد. در این فصل کارایی کدهای کنترل خطای مختلف در سیستم هایی با مدولاسیون های BPAM و BPSK و BFSK در دو حالت مختلف تصمیم گیری نرم و سخت، محاسبه و با یکدیگر مقایسه شده می باشد. در این فصل پس از اظهار ارتباط احتمال خطای مدولاسیون های BPAM و BPSK، کارایی کد کنترل خطا در دو حالت تصمیم گیری نرم و تصمیم گیری سخت محاسبه می گردد. نشان داده خواهد گردید که دو سیستم از نظر احتمال خطای نهایی در وضعیت کاملا یکسانی قرار گرفته اند. همچنین خواهیم دید که تصمیم گیری نرم، احتمال خطای کمتری را نسبت به تصمیم گیری سخت نتیجه می دهد. در ادامه فصل پنجم کارایی کد کنترل خطا در سیستمی با مدولاسیون BFSK یکبار در حالت تصمیم گیری سخت و بار دیگر در حالت تصمیم گیری نرم مورد مطالعه قرار می گیرد. نظاره می گردد که کارایی سیستم BFSK از نقطه نظر احتمال خطای کلی سیستم، نسبت به سیستم BPAM و BPSK ضعیف تر می باشد اما از نظر تاثیر کد کنترل خطا در کاهش اندازه احتمال خطای این سیستم ها، اندازه کاهش احتمال خطا در همه سیستم های فوق یکسان می باشد. در نهای، در فصل ششم به جمع بندی نتایج پنج فصل اول و مقایسه نهایی کارایی کدهای کنترل خطا در مدولاسیون های مختلف و اظهار پیشنهاداتی در ارتباط با اقدامات آتی پرداخته شده می باشد.
مقدمه:
انتقال ایمن اطلاعات از طریق کانال های نویزی یکی از نیازهای اساسی سیستم های ارتباطی دیجیتال می باشد. به دلیل همین نیاز، سیستم های ارتباطی مدرن به تکنیک های قدرتمند کدینگ کانال متوسل می شوند. در سیستم های عملی این متدهای کدینگ نه تنها بایستی دارای توانایی نسبتا خوبی در ارتباط با تصحیح خطاهای ایجاد شده توسط کانال باشند بلکه بایستی قابل پیاده سازی توسط سیستم های دیجیتال نیز باشند. در این راستا در این پایان نامه به معرفی کدهای کنترل خطای بلوکی شامل کدهای بلوکی خطی، کدهای همینگ به عنوان دسته خاصی از کدهای بلوکی خطی، کدهای گردشی، کدهای BCH به عنوان دسته ای خاص از کدهای گردشی، کدهای کانولوشنال و کدکننده های توربو پرداخته شده می باشد.
تعداد صفحه : 170
قیمت : 14700 تومان

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   سمینار ارشد برق قدرت: برنامه ریزی ورود و خروج واحدها به شبکه با در نظر گرفتن انرژی باد

***

—-

پشتیبانی سایت :       

****         serderehi@gmail.com

دسته‌ها: مهندسی برق

دیدگاهتان را بنویسید