متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

دانشکده علوم اقتصادی و اداری

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی( گرایش بازاریابی بین الملل)

موضوع:

مطالعه عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری

استاد مشاور:

دکتر ابوالحسن حسینی

آذر 1394 

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده

اعتماد آغاز هر نوع ارتباط ی دو طرفه و از عناصر اصلی مورد نیاز در انجام داد و ستد می باشد. ارتباط بین خریدار و فروشنده الکترونیکی که از طریق اینترنت به انجام مبادلات می پردازند، به غیر از این مسئله نبوده و اعتماد الکترونیک به عنوان یکی از مولفه های اصلی کسب و کار الکترونیکی به شمار می آید تا جایی که این موضوع در صنعت گردشگری نیز قابل نظاره بوده و اعتمادسازی در بخش گردشگری الکترونیک نیز می تواند تأثیر بسزایی در جذب گردشگران ایجاد کرده و به عنوان استراتژی مناسبی در ایجاد مزیت رقابتی مورد بهره گیری قرار گیرد. از این رو، پژوهش حاضر بر آن می باشد تا به مطالعه عوامل تاثیرگذار بر اعتماد الکترونیک در بخش گردشگری بپردازد. پژوهش حاضر، کاربردی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر، کاربرانی می باشد که حداقل یکبار از سایت های گردشگری(نیکوپرواز، الماس پنج قاره، راشا جهان سیر) خدمات دریافت نمودند. تعداد نمونه آماری با بهره گیری از فرمول کوکران 384 نمونه محاسبه گردید که در مجموع 388 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزارهای 16SPSS و 18AMOS بهره گیری شده می باشد.

نتایج نشان دهنده ارتباط مثبت و معنادار تجربه خرید، آشنایی با سایت، قدرت برند، حریم خصوصی، امنیت، سفارشی سازی با اعتماد الکترونیک می باشد. بنابر این، ویژگی سایت(سفارشی سازی، امنیت، حریم خصوصی، قدرت برند) و ویژگی کاربر(تجربه خرید، آشنایی با سایت) بر اعتماد الکترونیک تاثیر گذار می باشد. از این رو، با شناسایی این عوامل می توان راهکارهایی برای افزایش اعتماد کاربران به آژانس های مسافرتی ارائه داد.

      کلید واژه: اعتماد، اعتماد الکترونیک، گردشگری الکترونیک، ویژگی وب سایت، ویژگی های کاربر

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                          صفحه

فصل اول: طرح کلیات پژوهش           1

1-1- مقدمه  2

1-2- اظهار مساله  3

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش  4

1-4- اهداف انجام پژوهش  6

1-5- قلمرو مکانی، زمانی، موضوعی پژوهش  6

1-6- سوال های پژوهش  7

1-7- متغیرهای پژوهش  7

1-8- تعریف مفهومی واژه ها 7

1-9- تعریف عملیاتی واژه ها 8

1-10- جمع بندی فصل اول  11

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش           12

2- 1-  مقدمه  13

2-2-  اعتماد  13

2-2-1- تعریف اعتماد  13

2-2-2- ابعاد اعتماد  14

2-2-3- انواع در نظر داشتن اعتماد  15

2-3-  اعتماد الکترونیک    16

2-3-1- تعریف اعتماد الکترونیک    16

2-3-2- ابعاد اعتمادالکترونیک    17

2-3-3- مولفه های تاثیر گذار بر اعتماد الکترونیک    18

2-3-4- مشخصات اعتماد الکترونیک    19

2-3-5- فرایند شکل گیری اعتماد الکترونیکی   21

2-3-6- اهمیت اعتماد الکترونیک    22

2-3-7- استراتژی های ایجاد اعتماد در مشتریان                                                                                                                 24                         2-3-7-1- آزمون مقدماتی   24

2-3-7-2- خرید اکتشافی   25

2-3-7-3- تصمیم گیری های توسعه یافته  26

2-3-7-4- استراتژی تعمیر و نگهداری و قرار دادهای ضمانت نامه  27

2-4- گردشگری   28

2-5- گردشگری الکترونیک    28

2-5-1- تعریف گردشگری الکترونیک    28

2-5-2- مزایای گردشگری الکترونیک    31

2-5-3- توسعه گردشگری الکترونیک    33

2-5-4- ارتباط گردشگری الکترونیک و رشد اقتصادی   34

2-6- پیشینه پژوهش  36

2-6-1-پژوهش های داخلی   36

2-6-2- پژوهش های خارجی   40

2-7- ویژگی های وب سایت   51

2-7-1- قدرت نام تجاری   51

2-7-2 – سفارشی سازی(انجام سفارش) 52

2-7-3- حفظ حریم خصوصی   53

2-7-4- امنیت   54

2-8- ویژگی های کاربران  55

2-8-1 – آشنایی با وب سایت   55

2-8-2- تجربه خرید اینترنتی   56

2-9- اختصار فصل  57

فصل سوم: روش شناسی پژوهش            58

3-1- مقدمه  59

3-2- روش پژوهش  59

3-3- الگوی مفهومی و فرضیه های پژوهش    60

3-4- مراحل انجام پژوهش  61

3-5- جامعه آماری   61

3-6- نمونه آماری   62

3-6-1- تعیین حجم نمونه  62

3-7- ابزار سنجش    63

3-7-1- پرسشنامه  64

3-7-1-1- تعیین روایی پرسشنامه  66

3-7-1-2- تعیین پایایی پرسشنامه  66

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 67

3-8-1- آمار توصیفی   67

3-8-2- آزمون آلفای کرونباخ  68

3-8-3-1- آزمون نرمال بودن  68

3-8-3-2- آزمون همبستگی   68

3-8-4-1- تکنیک معادلات ساختاری   69

3-8-4-1-1-مدل اندازه گیری(تحلیل عاملی) 69

3-8-4-1-2-مدل معادله ساختاری   69

3-8-4-2-شاخص های برازش    70

3-8-4-2-1- شاخص های مطلق  70

3-8-4-2-2- شاخص های نسبی   70

3-8-4-2-3- شاخص های تعدیل یافته  70

3-9- اختصار فصل  71

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری           72

4-1- مقدمه  73

4-2- تحلیل توصیفی داده ها 73

4-2-1- ویژگی های جمعیت شناختی نمونه  73

4-2-1-1- تحلیل توصیفی نمونه آماری با در نظر داشتن متغیر جنسیت   73

4-2-1-2- تحلیل توصیفی نمونه آماری با در نظر داشتن متغیر سن  74

4-2-1-3- تحلیل توصیفی نمونه آماری با در نظر داشتن متغیر سطح تحصیلات   76

4-2-1-4- تحلیل توصیفی نمونه آماری با در نظر داشتن متغیر شغل  77

4-2-1-5- تحلیل توصیفی نمونه آماری با در نظر داشتن متغیر تاهل  78

4-3- تحلیل استنباطی داده ها 79

4-3-1- آزمون  فرضیه قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار اندازه گیری(پرسشنامه) 79

4-3-2- مدل های اندازه گیری( تحلیل عاملی تاییدی) متغیرهای پژوهش  81

4-3-2-1- مدل اندازه گیری  ویژگی های سایت   81

4-3-2-2- مدل اندازه گیری  ویژگی های کاربر  83

4-3-2-3- مدل اندازه گیری متغیر وابسته اعتماد الکترونیک    85

4-3-3- آزمون فرضیه ها 86

4-3-3-1- مطالعه نرمال بودن متغیرها 86

4-3-3-2- مطالعه همبستگی میان متغیرهای پژوهش  87

4-3-3-3- آزمون فرضیات پژوهش با بهره گیری از مدل ساختار یافته خطی   89

4-4- اختصار فصل  94

فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادها        95

5-1- مقدمه  96

5-2- اختصار و یافته های پژوهش  96

5-3- بحث و نتیجه گیری   97

5-4- پیشنهادات کاربردی   105

5-5- محدودیت های پژوهش    110

5-6- پیشنهادات برای پژوهشهای آتی   110

منابع و مآخذ  112

پیوست ها 120

پیوست1: پرسشنامه پژوهش  120

پیوست2: آدرس و تصویر صفحه اول سایت آژانس های مسافرتی   122

پیوست 3: خروجی نرم افزارspss ( آلفای کرونباخ) 124

پیوست 4: آزمون نرمال بودن متغیرها 127

پیوست 5: خروجی نرم افزار SPSS (آزمون همبستگی پیرسون  برای ویژگی سایت) 128

پیوست 6: خروجی نرم افزار AMOS برای تحلیل عاملی تاییدی   130

پیوست 7: خروجی نرم افزار AMOS برای آزمون فرضیه ها (اصلی) 133

پیوست 8: خروجی نرم افزار AMOS برای آزمون فرضیه ها(فرعی) 136

پیوست 9: خروجی نرم افزار AMOS برای نمودار آزمون فرضیه ها 139

چکیده به زبان انگلیسی   141

مقدمه

امروزه شاهد توسعه و گسترش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه های مختلف زندگی بشری مانند کاربرد آن در صنعت گردشگری می باشیم. که موجب به وجودآمدن نوعی از گردشگری به نام گردشگری الکترونیکی گردیده می باشد. گردشگری الکترونیک، مزیت های شگفت آوری را برای گردشگران به همراه داشته می باشد. مورد هایی مانند: راحتی انجام تراکنش، ارتباطات، دسترسی های سریع، خرید 24 ساعته در طول شبانه روز، مقایسه بهتر شرایط و قیمت ها، تنها بخشی از تاثیرات مثبت الکترونیکی شدن فعالیت های آژانس های گردشگری از دید کاربران می باشد. اما با وجود تمام مزایای ذکر گردیده و با اینکه مشتریان انجام معامله و خرید را از طریق اینترنت بسیار می پسندند، تنها بخش کمی از کاربران اقدام به انجام خرید اینترنتی می نمایند. براساس تحقیقات انجام شده، دلیل اصلی این مساله، عدم اعتماد الکترونیک می باشد که از پذیرش وب سایت ها به عنوان یک کانال خرید جلوگیری می کند. در این راستا با در نظر داشتن تأثیر بسیار مهم اعتماد کاربران در موفقیت کسب و کار الکترونیکی، آژانس های گردشگری بایستی به فکر راهکارهایی جهت افزایش اعتماد مشتریان خود باشند. یکی از این راهکارها شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد کاربران  و سرمایه ‌گذاری جهت بهبود آن‌ها می باشد. از این رو، این مطالعه به مطالعه عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری می پردازد. فصل اول این پژوهش به اظهار کلیات طرح پژوهش می پردازد و ساختار موضوع مورد مطالعه مشخص می گردد. با مطالعه این فصل خواننده قادر می باشد تا اطلاعات کافی از بخش های مختلف پژوهش شامل اظهار مساله، اهمیت و ضرورت پژوهش، اهداف پژوهش، فرضیه های پژوهش، قلمرو پژوهش، متغیرهای پژوهش، بدست آورد. در پایان فصل  نیز تعریف عملیاتی مفاهیم و اصطلاحات پژوهش اظهار می گردد.

1-2- اظهار مساله

گردشگری یکی از صنایع پیشرو اقتصادی در جهان می باشد که حجم زیادی از اشتغال و تولید ملی را به خود اختصاص داده می باشد و یکی از منابع مناسب درآمد ارزی، و از مولفه های قابل ملاحظه در فعالیت های اقتصادی، بازرگانی یک کشور به شمار می رود(لی[1]،2001). در سال 2014 صنعت گردشگری، برای اقتصاد جهانی 6/ 7 تریلیون دلار(10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان) و 277 میلیون شغل ایجاد کرده، به گونه‏ای که از هر یازده شغل، یک شغل مربوط به بخش سفر و گردشگری بوده می باشد(میرزاخانی، 1394).
همزمان با رشد صنعت گردشگری، فن آوری اطلاعات نیز با سرعت روز افزونی در مجاری مختلف فعالیت های اقتصادی و تجاری نفوذ کرده و یکی از ملزومات کلیدی در حوزه کسب و کارهای مختلف مانند گردشگری به شمار می آید که در این بین پیاده سازی و نهادینه کردن کسب و کار الکترونیک در بخش گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و از عوامل ایجاد جهش اقتصادی در صنعت فوق به شمار می رود(دهدشتی و جمال آباد،1392). فناوری اطلاعات و ارتباطات اثربخشی این صنعت را هم در سمت مشتریان و هم در سمت سازمان ها و شرکت های گردشگری شدیدا متحول نموده می باشد(بوهالیس و لا[2]،2008). اینترنت به عنوان یک کانال توزیع در صنعت گردشگری در زمینه های اطلاعاتی، رزرو و سفارش دهی، خرید و حمل و نقل زنجیره ارزش گردشگری الکترونیک وارد شده می باشد(یوستا[3] و همکاران،2008). در این بین اعتماد در فضای سایبری به دلیل ماهیت ریسک پذیر آن، از اهمیت دو چندان برخوردار می باشد(سیدنقوی و شکیبا،1392). اگر چه تعداد کاربران اینترنت بطورقابل ملاحظه افزایش یافته می باشد، اما بسیاری از کاربران خرید آنلاین انجام نمی دهند. آن ها تمایلی به ارائه اطلاعات شخصی و یا اطلاعات معاملاتی برای پرداخت های الکترونیکی آنلاین ندارند، زیرا آنها به تجارت الکترونیک اعتماد ندارند(کیم[4] و همکاران،2011). مطالعه در زمینه تجارت الکترونیک نشان داده که بیش از 87 درصد از کاربران در مورد امنیت و حفاظت از حریم خصوصی در خرید آنلاین نگران هستند(رای[5] و همکاران،2011). پژوهش های متعددی در سراسر دنیا در مورد موانع توسعه تجارت الکترونیکی و عوامل موثر بر توسعه و  موفقیت  تجارت  الکترونیکی انجام  شده می باشد یکی از  مهمترین  عواملی  که در توسعه، رونق و موفقیت  تجارت الکترونیکی  موثر شناخته شده می باشد، اعتماد می باشد(لطیفی و کاشانی،1389). در زمینه گردشگری، نیز ثابت شده که اعتماد یکی از متغیرهای مربوطی می باشد که کسب و کار الکترونیکی  را در صنعت مسافرتی موفق می سازد(پونته[6] و همکاران،2015).

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت :بررسی کارایی شعب مختلف بانک رفاه در استان کردستان براساس مدل تحلیل پوششی داده ها

با در نظر داشتن مطالب اظهار شده، تأثیر و اهمیت حیاتی اعتماد برای هر کسب و کار الکترونیکی مانند گردشگری الکترونیک مشخص گردید. با وجود تحقیقات متعدد صورت گرفته در موضوع اعتماد الکترونیک در چند دهه اخیر در دنیا و ایران، در زمینه اعتماد الکترونیک در صنعت گردشگری تحقیقات محدودی صورت گرفته می باشد. پس با نظر به اهمیت موضوع و خلا پژوهشی درک شده، پژوهش حاضر در پی پاسخ به این سوال می باشد که چه عواملی بر اعتماد الکترونیک کاربران فعال در وب سایت های گردشگری موثر می باشد.

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش

طی شصت سال اخیر، گردشگری از رشد پیوسته ای برخوردار بوده، به طوری که به یکی از بخشهای اقتصادی با رشد بالا در جهان تبدیل شده می باشد. گردشگری بین المللی با رشد سالانه 6.5 درصد، از 25 میلیون گردشگر در سال 1950 به تعداد بیش از 1.13میلیارد نفر در سال 2014 رسیده می باشد. بر اساس پیش بینی های رسمی سازمان جهانی گردشگری[7] تا سال 2020 تعداد گردشگر ورودی در سطح جهان به 1.5 میلیارد نفر خواهد رسید(پور برات،1394). از این رو، بسیاری از کشورها به صورت فزاینده ای به این حقیقت پی برده اند که برای بهبود وضعیت اقتصادی خود بایستی ابتکار اقدام به خرج دهند و درصدد یافتن راههای تازه ای برآیند(لطفی، 1384). آگاهی جوامع از این که گردشگری منبع درآمدی ارزی بسیار مناسب و قابل ملاحظه ای در اختیار اقتصاد یک کشور قرارمی دهد، باعث شده که گردشگری مفهومی بسیار گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیدا کند و به عنوان یک صنعت تلقی گردد(طهماسبی پاشا و مجیدی،1384). یکی از مفاهیم نوینی که در عرصه گردشگری در دو دهه اخیر بسیار به آن اهمیت داده شده، گردشگری الکترونیک می باشد. آمار 66 درصدی گرایش کاربران اینترنتی به گردشگری الکترونیک، دلیل مستندی می باشد برای پرداختن به موضوعی که ضرورت انکارناپذیر هزاره سوم بوده و برای پیشرفت و ارائه خدمات بهتر نیازمند تغییرات رفتاری اساسی می باشد. امروزه گردشگری الکترونیک، یکی از بزرگترین بخشهای اقتصادی در بسیاری از کشورها بشمار می رود(قرخو و دیگران، 1388). به گفته مرکز تحقیقاتی بی ام آی[8]  در سال 2014 تا 2017 میلادی به ترتیب 35 ، 38.2، 41.1و 43.4 درصد مردم ایران در اینترنت حضور خواهند داشت. با این حال، به دلیل تازگی این رسانه و آشنایی نسبتا کم، عامه مردم نگرانی های مختلفی از انجام معاملات از طریق اینترنت دارند. از این رو، صاحبان شرکت هایی که استراتژی های بسیاری را جهت اینترنتی کردن معاملات و بازاریابی خود برگزیده اند، بایستی به فکر راه کارهایی جهت کاهش نگرانی ها و افزایش اعتماد مشتریان باشند. چنین اقداماتی باعث افزایش شتاب به تجارت الکترونیکی می گردد که هم به سود فروشنده و هم به سود مشتری خواهد بود(یکه خانی،1389). یکی از چالش اصلی برای ارائه دهندگان خدمات گردشگری نیز جلب اعتماد کاربران می باشد پس، می توان با شناسایی عواملی که موجب فراهم آوردن اعتماد در وب سایت های گردشگری می شوند، درآمد بیشتری را برای صنعت گردشگری ایجاد نمود. در نتیجه، شناخت عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های فعال در صنعت گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

14- اهداف انجام پژوهش

هدف این پژوهش این می باشد که با مطالعه و در نهایت شناسایی عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در سایت های گردشگری، راهکارهایی برای افزایش اعتماد کاربران ارائه گردد. پس این پژوهش کوشش دارد به آژانس های مسافرتی درجلب اعتماد و رضایت مشتریان آنلاین کمک کند.

 1-5- قلمرو مکانی، زمانی، موضوعی پژوهش

قلمرومکانی: پژوهش در تعدادی از آژانس های مسافرتی استان مازندران که دارای وب سایت هستند نظیر(نیکوپرواز، الماس پنج قاره، راشا جهان سیر) و در حوزه ارائه خدمات گردشگری آنلاین فعالیت می کنند، می باشد.

قلمروزمانی: قلمرو زمانی پژوهش، از فروردین تا خرداد 1394می باشد.

قلمرو موضوعی: این پژوهش در زمینه گردشگری و یکی از حوزه های آن به نام گردشگری الکترونیک می باشد از آنجا که اعتماد یک موضوع مهم برای انواع کسب و کار های الکترونیک مانند گردشگری الکترونیک می باشد این پژوهش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک را در سایت های گردشگری مطالعه می کند.

1-6- سوال های پژوهش

سوال اصلی

  • چه عواملی بر اعتماد الکترونیک اثرگذاراست؟

سوال های فرعی

  • آیا ویژگی های کاربر بر اعتماد الکترونیک اثرگذار می باشد؟
  • آیا ویژگی های وب سایت بر اعتماد الکترونیک اثر گذاراست؟

 1-7- متغیرهای پژوهش

متغیرها وابسته و مستقل این پژوهش  به تبیین زیر می باشد.

 متغیر وابسته: (اعتماد الکترونیک)             متغیرهای مستقل: (ویژگی های سایت- ویژگی های کاربر)

 1-8- تعریف مفهومی واژه ها

اعتماد الکترونیک: اعتماد الکترونیک به تمایل مشتریان به انجام مبادلات برخط می باشد با این انتظار که سازمان به تعهدات خود اقدام خواهد نمود و از توانایی های نظارتی و کنترلی  خود سوء بهره گیری نخواهد نمود (یوسف زای[9]،2005).

ویژگی های کاربر: ویژگی کاربر شامل موردها آشنایی با وب سایت و تجربه خرید اینترنتی می باشد(اوربان[10] وهمکاران، 2005).

ویژگی وب سایت: ویژگی وب سایت شامل موردها: قدرت نام تجاری، سفارشی سازی، حفظ حریم خصوصی، امنیت می باشد(اوربان و همکاران، 2005).

19- تعریف عملیاتی واژه ها

-ویژگی کاربر

الف – آشنایی با سایت

1-آشنایی قبلی با سایت

2- انجام خرید قبلی از این سایت

3- چندبار از سایت دیدن کردن(اوربان و همکاران،2005).

ب تجربه خرید

1-بهره گیری از اینترنت برای خرید

2- بهره گیری از اینترنت برای سرمایه گذاری و امور بانکی

3- بهره گیری از سایت های دیگر و انجام معامله آنلاین(اوربان و همکاران،2005).

-ویژگی سایت

الف- سفارشی سازی

1- برآورده سازی نیازهای شخصی کاربران

2- دسته بندی و طبقه بندی محصولات

3-تطابق هنجارها و ارزش های سایت با نیاز کاربران(ریبینک[11] و همکاران، 2004).

ب- امنیت

1-ویژگی های امنیتی مناسب و مشهود

2-احساس امنیت برای دادن اطلاعات شخصی

3-احساس امنیت برای ارائه اطلاعات کارت اعتباری(شاه عالم[12] و همکاران،2010).

ج– حریم خصوصی

1-مشهود بودن سیاست های حفظ حریم خصوصی

2-قرار نگرفتن در لیست پست دسته جمعی

3-به اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی با سازمان های بازاریابی دیگر(شاه عالم و همکاران،2010).

د- قدرت نام تجاری

1-آشنا  بودن با نام تجاری

2-اولین انتخاب بودن نام تجاری، برای خرید محصولات گردشگری

3-قابل اطمینان بودن نام تجاری

4-شهرت نام تجاری(شاه عالم و همکاران، 2010).

-اعتماد الکترونیک

1-مهارت و توانایی سایت

2-وجود دانش تکنولوژیک انجام معاملات به صورت بهنگام در سایت شرکت

3-عدم وجود اشکالات تکنولوژیکی سایت در هنگام انجام معاملات بهنگام

4-امکان پیش بینی عملکرد سایت شرکت با در نظر داشتن تجربه قبلی خود از سایت

5-آرامش داشتن هنگام کار کردن با سایت

6-وجود تکریم و صداقت در ارتباط شرکت با مشتری

7-اعتقاد شرکت به همیشه محق بودن مشتری

8-توجه کامل شرکت به منافع مشتریان در هنگام انجام معاملات(خدادحسینی، 1388).

1-10- جمع بندی فصل اول

در این فصل آغاز معرفی و مقدمه ای اظهار کرده و بالتبع مسئله پژوهش، اهمیت و ضرورت انجام پژوهش مشخص گردید در ادامه اهداف اصلی و فرعی پژوهش و قلمرو از حیث موضوعی زمانی و مکانی مشخص گردید در پایان فصل نیز تعریف مفهومی و عملیاتی واژه ها و اصطلاحات اظهار گردید.

تعداد صفحه :154

قیمت :37500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت  serderehi@gmail.com

دسته‌ها: رشته مدیریت