متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت 

نام دانشگاه: دانشگاه ارشاد دماوند

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی   

موضوع:  تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی ازدیدگاه مصرف کنندگان (پژوهشی پیرامون فروشگاه پروما در شهر تهران)

استاد مشاور:

جناب آقای دکتر ابراهیمی

بهمن ماه 1392

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند می باشد.با در نظر داشتن رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده می باشد. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد فرق نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

هدف اصلی این پژوهش مطالعه تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش انجام پژوهش، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود.

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین ارتباط معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند نظاره نشد.

کلمات کلیدی:  آمیخته ترفیع، برند، ارزش ویژه برند، خرده فروشی ، فروشگاه زنجیره ای

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                 صفحه

فصل 1: کلیات پژوهش    18

1-1- مقدمه. 19

1-2- اظهار مساله. 20

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش.. 22

1-4- اهداف پژوهش.. 24

1-5- سوالات پژوهش.. 24

1-6- فرضیات پژوهش.. 25

1-7- روش پژوهش از نظر شیوه انجام پژوهش.. 27

1-8- جامعه آماری پژوهش و ابزار سنجش…. 27

1-9- قلمرو پژوهش.. 27

1-10- تعریف روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل داده ها وآزمون فرضیه ها: 28

1-11- چهارچوب نظری پژوهش.. 28

1-12- متغیر های پژوهش.. 29

1-12-1- متغیر های مستقل.. 29

1-12-2- متغیرهای میانجی وابسته. 29

1-12-3- متغیر های وابسته نهایی.. 30

1-13- تعریف مفهومی  و عملیاتی متغیرها 30

فصل 2: ادبیات پژوهش    34

2-1- مقدمه. 35

2-2- مفاهیم پژوهش.. 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن.. 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر  47

2-2-3- ارزش ویژه برند.. 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری.. 55

2-3-1- مدل کلر. 55

2-3-2- مدل کاپفرر. 57

2-3-3- مدل آکر. 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی.. 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی.. 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای.. 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران   66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه. 70

2-5- پیشینه پژوهش.. 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی.. 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی.. 75

2-6- جمع بندی.. 80

فصل 3: روش پژوهش    82

3-1- مقدمه. 82

3-2- روش پژوهش.. 83

3-3- جامعه آماری.. 85

3-4- نمونه آماری.. 86

3-4-1- حجم نمونه آماری.. 86

3-4-2- روش نمونه گیری.. 87

3-5- ابزار گردآوری داده ها 87

3-6- ویژگی های فنی ابزار گردآوری داده ها 91

3-6-1- روایی.. 91

3-6-2- پایایی.. 92

3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات… 94

3-7-1- روش های آزمون آماری.. 94

3-7-2- آزمون های برازندگی مدل کلی.. 97

3-8- دلیل انتخاب روش لیزرل برای این مطالعه. 99

3-9- جمع بندی.. 99

فصل 4: تجزیه و تحلیل داده ها 100

4-1- مقدمه. 101

4-2- ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه. 102

4-2-1- جنسیت… 102

4-2-2- سن اعضای نمونه. 103

4-2-3- وضعیت تاهل.. 105

4-2-4- سطح تحصیلات اعضای نمونه. 106

4-2-5- مشاغل اعضای نمونه. 107

4-2-6- حجم خرید ماهانه. 109

4-3- توصیف متغیر های پژوهش.. 111

4-4- شاخص های توصیفی متغیر های پژوهش.. 112

4-5- تحلیل عاملی سازه های پژوهش.. 114

4-5-1- تحلیل عاملی تأییدی متغیر فروش حضوری.. 115

4-5-2- تحلیل عاملی تأییدی متغیر پیشبرد فروش…. 117

4-5-3- تحلیل عاملی تأییدی متغیر روابط عمومی.. 119

4-5-4- تحلیل عاملی تأییدی متغیر بازاریابی مستقیم   122

4-5-5- تحلیل عاملی تأییدی متغیر تبلیغات… 124

4-5-6- تحلیل عاملی تأییدی متغیر کیفیت درک شده  127

4-5-7- تحلیل عاملی تأییدی متغیر وفاداری برند.. 129

4-5-8- تحلیل عاملی تأییدی متغیر آگاهی از برند.. 131

4-5-9- تحلیل عاملی تأییدی متغیر تداعی برند.. 133

4-5-10- تحلیل عاملی تأییدی متغیر ارزش ویژه برند   135

4-6- مدل ساختاری پژوهش.. 137

4-7- آزمون های تکمیلی.. 143

4-7-1- آزمون مقایسه میانگین دو جامعه. 143

4-7-2- آزمون تحلیل واریانس یک عامله. 145

4-8- جمع بندی.. 151

فصل 5: نتیجه گیری و پیشنهادات    151

5-1- مقدمه. 152

5-2- اختصار ویژگی های جمعیت شناختی اعضای نمونه پژوهش   153

5-3- تبیین یافته های مربوط به فرضیات پژوهش بر اساس ادبیات پژوهش     154

5-3-1- فرضیه اول پژوهش و تبیین نتایج.. 154

5-3-2- فرضیه دوم  پژوهش و تبیین نتایج.. 155

5-3-3- فرضیه سوم  پژوهش و تبیین نتایج.. 155

5-3-4- فرضیه چهارم  پژوهش و تبیین نتایج.. 155

5-3-5- فرضیه پنجم  پژوهش و تبیین نتایج.. 156

5-3-6- فرضیه ششم پژوهش و تبیین نتایج.. 156

5-3-7- فرضیه هفتم پژوهش و تبیین نتایج.. 157

5-3-8- فرضیه هشتم پژوهش و تبیین نتایج.. 157

5-3-9- فرضیه نهم پژوهش و تبیین نتایج.. 157

5-3-10- فرضیه دهم پژوهش و تبیین نتایج.. 158

5-3-11- فرضیه یازدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 158

5-3-12- فرضیه دوازدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 159

5-3-13- فرضیه سیزدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 159

5-3-14- فرضیه چهاردهم پژوهش و تبیین نتایج.. 159

5-3-15- فرضیه پانزدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 160

5-3-16- فرضیه شانزدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 160

5-3-17- فرضیه هفدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 160

5-3-18- فرضیه هجدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 161

5-3-19- فرضیه نوزدهم پژوهش و تبیین نتایج.. 161

5-3-20- فرضیه بیستم پژوهش و تبیین نتایج.. 161

5-3-21- فرضیه بیست و یکم پژوهش و تبیین نتایج   162

5-3-22- فرضیه بیست و دوم پژوهش و تبیین نتایج   162

5-3-23- فرضیه بیست و سوم پژوهش و تبیین نتایج   163

5-3-24- فرضیه بیست و چهارم پژوهش و تبیین نتایج   163

5-3-25- فرضیه اصلی پژوهش و تبیین نتایج.. 164

5-4- یافته های پژوهش…. 164

5-5- محدودیت های پژوهش.. 173

5-6- ارائه پیشنهادها به مدیران فروشگاه مبتنی بر یافته های پژوهش     174

5-7- توصیه به سایر پژوهشگران.. 175

منابع و ماخذ پژوهش    177

پیوست پژوهش    186

  • مقدمه

در عصر حاضر با در نظر داشتن تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان می باشد.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان گردد در این رقابت برنده خواهد گردید(کورویلا و جوشی[1] ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر[2] ، 2004).

با در نظر داشتن اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند فرق چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت[3] ، 2010).برند گذاری میتوان به گونه خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ[4] ،2009).

ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده می باشد.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی می باشد که برای فروش برند صورت میگیرد. پس میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز مطالعه نمود.

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری می باشد که در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته می باشد . شرکت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف کنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می کنند (ون ریل و همکاران[5] ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن تاثیر عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن تاثیر عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این پژوهش پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

  • اظهار مساله

تحقیقات در حوزه برند خصوصا ارزش ویژه برند از دو منظر کسب و کار (بنگاه اقتصادی) و مصرف کننده  که اکثرا در بازارهای مصرفی (B2C)  می باشد ، انجام گرفته می باشد. محققان حوزه برند به خصوص آکر و کلر در تحقیقات اخیر خود بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان (CBBE[6])  تاکید داشته اند.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه طراحی نقشه استقرار هوش تجاری در بانک رفاه کارگران استان کرمانشاه

همچنین در محیط رقابتی و متغیر امروزی، شرکت ها به مقصود حفظ روابط سودآور با مشتریان، ناگزیر به بهره گیری از روشهای متنوع و جدید ارتباطی هستند. تبلیغات رسانه ای، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ابزارهای ارتقای فروش، ازجمله روشهای ارتباطی بازاریابی هستند که برای موفقیت سازمان از طریق یک سیستم، بایستی به گونه مؤثر یکپارچه شوند.

از طرف دیگر در صنعت خدمات به ویژه بازارهای خرده فروشی تحولات گسترده ای در سالهای اخیر در سطح دنیا و کشور ما به وجودآمده می باشد. تغییر در نوع خرده فروشی و طریقه رو به گسترش خرده فروشی های بزرگ و زنجیره ای در همه جا مانند در شهر بزرگ تهران قابل نظاره می باشد. رقابت فشرده در این خرده فروشی ها ، برند سازی  و دستیابی به ارزش ویژه برند بالاتر برای مدیران خرده فروشی ها یک هدف استراتژیک به شمار میرود.

با وجود مطالعات انجام گرفته در حوزه برند ، از یک سو مطالعات بسیار اندکی در حوزه ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در ایران به خصوص در صنعت خرده فروشی انجام پذیرفته ، از سوی دیگر تلاشی جهت مطالعه تاثیر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از طرف محققان  تا  به امروز در ایران صورت نگرفته می باشد.همچنین لزوم بهره گیری از ابزارهای جدید بازاریابی به ویژه در حوزه ترفیع و ارتباطات منسجم بازاریابی که کمتر در فروشگاه های خرده فروشی در ایران مورد بهره گیری قرار گرفته نیاز به مطالعه و واکاوی تاثیر عناصر ترفیع در صنعت خرده فروشی را تشدید می کند.

از اینرو پژوهش پیش رو کوشش بر این دار تا اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان در صنعت خرده فروشی را بسنجد و جهت نیل به این هدف با انتخاب مشتریان فروشگاه های زنجیره ای پروما شهر تهران به عنوان جامعه آماری امید دارد نتایج بسیار ارزنده ای در حوزه برند سازی واشاعه آن در فروشگاه های خرده فروشی ایران بدست آورد.

  • اهمیت و ضرورت پژوهش

ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند  به محصول می دهد توصیف شده می باشد. عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیتهایی می باشد که برای فروش برند صورت میگیرد. پس میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز مطالعه نمود. کلر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری را واکنش مشتری به استراتژیهای بازاریابی، هنگامی که مشتریان از برند های متنوعی آگاهی دارند، می داند  (کلر[7] ، 2001).

در واقع امروزه اعتقاد بر این می باشد که توجه بیشتری به برندها و محصولات از دید سیستمی مورد نیاز می باشد تا مدیران بازاریابی بتوانند با ترکیب آمیخته بازاریابی مناسب، به خلق ارزش برای برند بپردازند و بر تصمیم گیری خریداران اثر بگذارند (شوکر[8] و همکاران ، 1994 ).

با این حال در ادبیات بازاریابی کشور نسبت به اهمیت ارزش ویژه برند در انتخاب فروشگاه های خرده فروشی از سوی مشتریان، مطالعات کمی صورت گرفته می باشد وآن قسمتی از تحقیقات هم که این موضوع را مورد مطالعه و مطالعه قرار داده اند به تأثیر عناصر آمیخته ترفیع به عنوان یک منبع ایجاد ارزش مستقلا توجه نکرده اند.در صورت توجه و بکارگیری ترکیبی مناسب از آمیخته ترفیع ، فروشگاه های خرده فروشی مانند صنایع دیگر قادر خواهند بود در بازار رقابتی امروز بر آگاهی ، وفاداری و درک مشتریان از برند خود تاثیر بگذارند و با جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی باعث سود آوری و افزایش فروش بواسطه  این سرمایه ارزشمند یعنی مشتریان ، شوند. پس مطالعه های آماری برای آزمون اثرات آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی بیش از پیش مورد نیاز می باشد .

 در عین حال عدم مطالعه و مطالعه ارزش ویژه برند و اثر فعالیتهای بازاریابی بر آن، باعث می گردد تا تصمیم گیری بر ترکیب سرمایه گذاری، با ریسک بیشتری همراه بوده و اثربخشی آن نیز کاهش یابد (کلر ، 1993).    همچنین بالا رفتن ارزش ویژه یک برند باعث افزایش وفاداری، افزایش تمایل مشتریان به پرداخت قیمتهای بیشتر، افزایش تمایل به خرید، افزایش کارایی ارتباطات بازاریابی، افزایش کشش مشتریان نسبت به نوسانات قیمتی و کاهش آسیب پذیری نسبت به فعالیتهای بازاریابی رقبا میشود (باروایز[9] ، 1994 و 1993 ).

بر این اساس مطالعه و سنجش ارزش ویژه برند فروشگاه پروما از دیدگاه مصرف کنندگان می تواند به صورت راهنما و معیاری، فعالیتهای این شرکت را در جهت ایجاد یک برند قویتر هدایت و ارزیابی کند. پس انجام پژوهشی که بتواند تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان در صنعت خرده روشی مطالعه و ارزیابی کند کاملاً ضروری گویا.

  • اهداف پژوهش

هدف اصلی: سنجش  اندازه تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

اهداف فرعی این پژوهش عبارتند از:

-تاثیر پیشبرد فروش بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

-تاثیر روابط عمومی بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

-تاثیر  بازاریابی مستقیم بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

-تاثیر تبلیغات بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

-تاثیر فروش حضوری بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران

  • سوالات پژوهش

سوال اصلی این  پژوهش عبارت می باشد از:

آیا آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

و سوال فرعی پژوهش عبارتند از:

-آیا پیشبرد فروش بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

-آیا روابط عمومی بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

-آیا بازاریابی مستقیم بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

-آیا تبلیغات بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

-آیا فروش حضوری بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران تاثیر دارد؟

  • فرضیات پژوهش

با در نظر داشتن اهداف تعیین شده برای این پژوهش می توان فرضیه های پژوهش را به تبیین زیر اظهار نمود:

فرضیه اصلی: آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما از دیدگاه مصرف کنندگان تاثیر دارد.

فرضیه های فرعی پژوهش عبارت می باشد از :

  1. پیشبرد فروش بر کیفیت درک شده از فروشگاه پروما تاثیر دارد
  2. پیشبرد فروش بر وفاداری به برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  3. پیشبرد فروش بر آگاهی از برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  4. پیشبرد فروش بر تداعی برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  5. روابط عمومی بر کیفیت درک شده از فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  6. روابط عمومی بر وفاداری به برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  7. روابط عمومی بر آگاهی از برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  8. روابط عمومی بر تداعی برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  9. بازاریابی مستقیم بر کیفیت درک شده از فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  10. بازاریابی مستقیم بر وفاداری به برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  11. بازاریابی مستقیم بر آگاهی از برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  12. بازاریابی مستقیم بر تداعی برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  13. تبلیغات بر کیفیت درک شده از فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  14. تبلیغات بر وفاداری به برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  15. تبلیغات بر آگاهی از برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  16. تبلیغات بر تداعی برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  17. فروش حضوری بر کیفیت درک شده از فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  18. فروش حضوری بر وفاداری به برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  19. فروش حضوری بر آگاهی از برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  20. فروش حضوری بر تداعی برند فروشگاه پروما تاثیر دارد.
  21. کیفیت درک شده از فروشگاه پروما بر ارزش ویژه برند آن فروشگاه تاثیر دارد.
  22. وفاداری به برند فروشگاه پروما بر ارزش ویژه برند آن فروشگاه تاثیر دارد.
  23. تداعی برند فروشگاه پروما بر ارزش ویژه برند آن فروشگاه تاثیر دارد .
  24. آگاهی از برند فروشگاه پروما بر ارزش ویژه برند آن فروشگاه تاثیر دارد
    • روش پژوهش از نظر شیوه انجام پژوهش

به گونه کلی روش های پژوهش را میتوان با در نظر داشتن دو ملاک تقسیم بندی نمود، هدف پژوهش و چگونگی گردآوری داده ها. بر اساس اهداف پژوهش، این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی می باشد زیرا می تواند مورد بهره گیری سازمانی خاص قرار بگیرد و بر اساس شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی می باشد، زیرا که مطالعه در زمان حال انجام می شود اما مربوط به اتفاقاتی می باشد که در گذشته روی داده می باشد.

  • جامعه آماری پژوهش و ابزار سنجش

جامعه آماری در این پژوهش تمامی مراجعین  به فروشگاه زنجیره ای پروما در  شهر تهران می باشد که حداقل یکبار خرید کرده اند. در این پژوهش با بهره گیری از مطالعات کتابخانه ای چهارچوب مفهومی موضوع به دست آمد و سپس ابزار پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات بهره گیری گردید. در این پژوهش برای سنجش روایی پرسشنامه، از روایی محتوا ، ضمن آنکه برای مطالعه پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ بهره می بریم.

  • قلمرو پژوهش

قلمرو زمانی پژوهش پاییز 1392می باشد و قلمرو مکانی پژوهش فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد.

  • تعریف روش های مورد نظر برای تجزیه و تحلیل داده ها وآزمون فرضیه ها:

برای تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش از نرم افزار  SPSSو همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM)بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود.

  • چهارچوب نظری پژوهش

چهار چوب نظری بیانی می باشد که کل پژوهش بر آن استوار می گردد .این چهارچوب شبکه ای می باشد منطقی،توصیفی و پرورده ،مشتمل بر روابط موجود میان متغییر هایی که در پی اجرای فرایند هایی زیرا مصاحبه، نظاره، و مطالعه پیشینه پژوهش شناسایی شده اند. چهارچوب نظری روابط میان متغیر ها را روشن می کند.نظریه هایی که مبانی این روابط هستند می پروراند ونیز ماهیت وجهت این روابط را توصیف می کند .همان گونه که مطالعه پیشینه مبانی چهارچوب نظری را تشکیل می دهد ، یک چهارچوب نظری خوب نیز در جای خود مبانی منطقی لازم برای تدوین فرضیه های آزمون پذیر را فراهم می آورد.  صداقت و همکاران در پژوهشی در سال 2012 تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر روی ارزش ویژه برند در ارتباط با محصولات سامسونگ مورد مطالعه قرار دادند.

تعداد صفحه :197

قیمت :37500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت  serderehi@gmail.com

دسته‌ها: رشته مدیریت