(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

عنوان: طراحی و پیاده سازی شبکه باند پهن موبایل (همراه اول) استان مازندران مبتنی برسیستم اطلاعات جغرافیایی استان

1-1 مقدمه

از به روز ترین واژه­های دنیای بازاریابی، بازاریابی جغرافیایی[1] به گونه قطع در رتبه اول و پیشاپیش مفاهیمی مثل [2]ECR یا CM  قرار می­گیرد. در دنیای با رقابت فشرده و روزافزون، حفظ جایگاه و هم چنین افزایش سهم بازار نیازمند به کارگیری مفاهیم وتکنیک­های جدید در شاخه­ها و حوزه­های مختلف می­باشد. توسعه مفاهیم بازاریابی جغرافیایی یک فاکتور کلیدی جهت انجام تجارت و ارائه خدمت یا سرویس می­باشد، این کار یعنی تبیین اینکه چگونه یک منطقه تجاری به صورت تئوری و عملی ساخته می­گردد. (ساچا برنارد.2005)2

بازاریابی جغرافیایی با لحاظ تمامی اطلاعات در دسترس می­تواند جنبه­های رفتاری مشتریان موجود و یا احتمالی را مدل­سازی و پیش­بینی نماید. این امر می تواند منجر به تصمیم انجام یا عدم انجام سرمایه گذاری در صنعت مورد نظر گردد. ضمن آن که در صورت انجام سرمایه گذاری ، کمک زیادی به اجرای اقتصادی سرمایه­گذاری می نماید. این پژوهش بالتبع می باشد تا با ترکیبی از اطلاعات جغرافیایی متناسب با صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، استراتژی و نقشه اجرای پروژه باند پهن موبایل را در استان مازندران استخراج و پیاده سازی نماید.

1-2 – اظهار مسئله پژوهش

درسال های اخیر انفجاری دراستفاده ازموبایل به منظورگشت وگذار اینترنتی رخ داده می باشد که  نتیجه آن ضرورت فراهم کردن پهنای باند وسیع­تر برای ارسال و دریافت حجم بیشتر اطلاعات برای مصرف کنندگان این خدمت از طرف اپراتورهای تلفن همراه و سایر ارائه­کنندگان سرویس­ می باشد. تعلل کنندگان متولی این حوزه محکوم به خروج از رقابت و فراموشی در نزد مشتریان خواهند بود.)مارکو سورواما.2010)1

جهت برآورده کردن نیازهای مشتریان ، اپراتورها ملزم به ایجاد بستر مناسب تبادل اطلاعات با حجم بالا و فراهم کردن پهنای باند وسیع می­باشند، پس ایجاد شبکه­ای با تکنولوژی جدید و تا حدامکان گسترده برای برآوردن اصول پوشش1 و ظرفیت2 شبکه و ارائه سرویس با کیفیت در همه مناطق جغرافیایی(راه های اصلی و فرعی ، مراکز با دانسیته بالای شهری، مناطق تجاری، دوردست­ترین نقاط جنگلی وکوهستانی ، روستاهای دور و نزدیک ، مناطق توریستی و … ) هدف اصلی همه اپراتورها می باشد. لیکن بدلیل قابل توجه بودن سرمایه گذاری در این امر ، اپراتورها به دنبال شناسایی تاثیر عوامل گوناگون بر اندازه مصرف ترافیک دیتای نواحی گوناگون بوده تا با بهینه کردن شبکه ، بازده سرمایه گذاری را به حداکثر افزایش دهند. به مقصود دستیابی به چنین امری ، اجرای یک استراتژی خوب بسیار مهم می باشد. در این بین انتخاب تکنیک های مناسب برای شناخت مناطق پرترافیک و اولویت بندی آن ها برای پی ریزی شبکه جدید ، از اهمیت خاصی برای اپراتورها برخوردار می باشد. انتظار می­رود بهره گیری دقیق از این تکنیک­ها منجر به بازگشت سریع­تر سرمایه­گذاری و فراهم آمدن توان بیشتر برای توسعه حداکثری

 

 

1_Marco Sorvamaa

 

 آتی و برآوردن رضایت­مندی و وفاداری مشتریان گردد.

1-3-سابقه، اهمیت و ضرورت پژوهش

هر چند نمی توان منکر انجام پژوهش های مرتبط با بازاریابی جغرافیایی در دنیا گردید اما به گونه قطع انجام چنین تحقیقی در ایران جنبه منحصر به فرد داشته و برای اولین بار در حوزه مخابرات صورت گرفته می باشد. بهره گیری از اطلاعات بازاریابی جغرافیایی در استخراج نقشه شبکه باند پهن و پیاده سازی آن از مهم ترین نکات این پژوهش به شمار می رود. به جهت فقدان مرجع و تحقیقات انجام شده به زبان فارسی ، لاجرم تنها امکان بهره گیری از منابع خارجی و آن هم در حد بضاعت فراهم گردید. همان طوری که تصریح گردید بهره گیری مناسب از اطلاعات بازاریابی جغرافیایی به اجرای سرمایه گذاری بهینه و صرفه جویی بالای هزینه های ایجاد شبکه دسترسی می انجامد (برونو ون­دن بوسچه.2010).

 استان مازندران با گستردگی و ویژگی­های بارز آن مانند بالا بودن ضریب نفوذ تلفن همراه ، وجود شهرک های صنعتی متعدد ، دانشگاه ها ، درصد بالای با سوادی ، اماکن مختلف تفریحی و توریستی، جنگلی، دریایی و کوه هستانی مانند استان هایی می باشد که اجرای شبکه باند پهن را هم به لحاظ هزینه سرمایه گذاری و هم به لحاظ پوشش کامل شبکه با مخاطراتی مواجه می سازد. پس مطالعه علمی و دقیق جغرافیای منطقه، مبنی بر چگونگی و سرعت پذیرش تکنولوژی جدید ، شناخت مشتریان و الگوهای مصرف آنها در نواحی گوناگون و به تبع آن چگونگی پیاده سازی سریع  شبکه جهت برآوردن تقاضا براساس اصول بازاریابی جغرافیایی ، بسیار ضروری می باشد. زیرا که با انجام آن می توان با حداقل سرمایه گذاری، حداکثر تعداد کاربر بالقوه را تحت پوشش نسل جدید با کیفیتی مناسب قرار داد و موجب بهبود رضایت مندی مشتریان و هم چنین افزایش درآمد برای اپراتور مخابراتی گردید.

1-4-اهداف پژوهش

1-4-1- هدف اصلی

هدف اصلی این پژوهش ، طراحی و پیاده سازی شبکه باند پهن موبایل (همراه اول) استان مازندران مبتنی برسیستم اطلاعات جغرافیایی استان می باشد.

1-4-2- اهدف فرعی

شناسایی تاثیر عوامل مختلف بازاریابی جغرافیایی مانند با سوادی ، جمعیت ، توریستی -دانشگاهی و صنعتی بودن مناطق و بعضی عوامل دیگر در ایجاد ترافیک دیتای موبایل استان مازندران در دوره­های زمانی مختلف.

1-4-3- اهداف کاربردی

تغییر نسل در حوزه موبایل یا به گونه کلی مخابرات و یا هر صنعتی مانند پیاده سازی شبکه جدید LTE 1 و 23G مستلزم هزینه بسیار سنگین برای اپراتورها می­باشد . پس مانند اهداف این پژوهش تاثیر مدیریت بازاریابی و بهره گیری از تکنیک های جدید در پیاده­سازی شبکه جدید با صرف کمترین سرمایه اولیه و امکان برگشت سریع تر سرمایه می باشد.

 

 

 Long Term Evolution    2-Third (Mobile) Generation-[1]

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد:تاثیر شبکه اجتماعی وایبر بر عملکرد تحصیلی

با بهره گیری از تکنیک­های بازاریابی جغرافیایی نقاط بهینه شناسایی و بهترین مناطق انتخاب خواهد گردید، بطوریکه اجرای شبکه با تکیه بر فن آوری جدید موجب صرفه جویی در هزینه و بازده بالا ​​به ازای هر کاربر می­گردد.

1-5-فرضیه های پژوهش

  • توریستی بودن منطقه تاثیر معنی داری بر اندازه ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • مناطق دانشگاهی تاثیر معنی داری بر اندازه ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارد.
  • باسوادی مانند عوامل موثر و معنی­دار بر اندازه ترافیک دیتای موبایل استان مازندران می­باشد.
  • مناطق صنعتی تاثیر معنی­داری بر اندازه ترافیک دیتای موبایل استان مازندران دارند.
  • افزایش جمعیت تاثیر معنی­داری بر اندازه ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل استان مازندران دارد.

1-6- متغیرهای پژوهش

متغیرهای این پژوهش در قالب متغیرهای وابسته و مستقل به تبیین زیر می باشد:

متغیر وابسته : متوسط اندازه ترافیک ایجاد شده دیتای موبایل.

متغیرهای مستقل: نرخ باسوادی ، تعداد شهرک های صنعتی ، تعداد دانشگاه­ها و جمعیت به عنوان متغیرهای کمی مستقل و شهرهای توریستی/ غیرتوریستی به عنوان متغیر کیفی مستقل تعریف شده­اند.

1-7- روش پژوهش

در این پژوهش به مقصود اثبات و یا رد فرضیه ها از دو روش بهره گرفته شده می باشد: 1- بهره گیری از یک مدل اقتصاد سنجی و 2- بهره گیری از مدل مفهومی و تحقیقات میدانی.

در روش اول یک مدل اقتصاد سنجی که در برگیرنده داده های بازاریابی قابل اتکا و قابل دسترس می باشد مورد برآورد قرار می­گیرد. داده­های جمع­آوری شده از نوع داده­های برش مقطعی و در سطح شهرهای استان مازندران می­باشد. داده­های بازاریابی جغرافیایی به عنوان متغیرهای مستقل و اندازه ترافیک دیتای موبایل به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده می باشد. با در نظر داشتن ماهیت زمانی اثرپذیری بعضی داده­های مستقل بر متغیر وابسته ، اندازه ترافیک در بازه های زمانی مختلف استخراج شده می باشد. روش حداقل مربعات معمولی(OLS) برای برآورد مدل پیشنهاد می­گردد که در صورت وجود ناهمسانی واریانس ، روش حداقل مربعات معمولی تعمیم یافته(GLS) جایگزین خواهد گردید. 

در روش دوم به مقصود روایی نتایج به دست آمده از مدل برآورد شده ، با استخراج داده های میدانی ، آزمون مجددی بر اندازه ترافیک ایجاد شده ناشی از ماهیت متغیرهای مستقل انجام گرفته می باشد تا صحه ای بر نتایج به دست آمده از مدل در روش اول باشد.

در گام نهایی ، با پیاده سازی نتایج به دست آمده از مدل روی نقشه جغرافیایی استان مازندران با کمک نرم افزارهای Mapinfo و Googlearth ، طرح بهینه اجرای پروژه باند پهن شبکه موبایل در استان مازندران استخراج خواهد گردید.

1-7-1-  روش گردآوری اطلاعات

برای گردآوری داده­ها و اطلاعات در این پژوهش از چند روش و منبع بهره گیری شده می باشد :

الف- برای گردآوری اطلاعات ادبیات نظری پژوهش از روش کتابخانه­ای و منابع دنیای مجازی بهره گرفته شده می باشد.

ب- برای جمع­آوری داده­های بازاریابی از منابع موجود آماری در استان و همکاری کارشناسان و روسای ادارات مخابرات شهرستان­ها بهره گیری شده می باشد. رجوع به سازمان­هایی از قبیل شهرداری­ها، شهرک­های صنعتی و مسکن و شهرسازی بخش دیگری از منبع آماری این پژوهش محسوب می­گردد.

1-7-2- ابزار گردآوری اطلاعات

در گردآوری اطلاعات نیز از دو ابزار بهره گرفته شده می باشد: 1- از سیستم زنده شبکه موبایل برای استخراج داده­های ترافیکی و 2- از فرم­های برگرفته از جلسات طوفان مغزی جهت جمع آوری اطلاعات بازاریابی جغرافیایی.

1-7-3- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

به مقصود تجزیه و تحلیل اطلاعات از دو نرم افزار اکسل و ایویوز 7 بهره گیری شده می باشد. از نرم افزار اکسل برای دسته­بندی و محاسبه بعضی شاخص­های آمار توصیفی و از نرم افزار ایویوز 7 برای برآورد مدل و برازش مدل انتخابی. خاطر نشان می گردد به علت متنی بودن بعضی داده­های شبکه، از نرم­افزار EDITOR  XML  برای تبدیل داده­های ترافیکی قابل بهره گیری در نرم افزار EXCELL بهره گیری می­گردد.

1-8 – علت های انتخاب جامعه مورد مطالعه

انتخاب استان مازندران به عنوان جامعه مورد مطالعه بنا به چند دلیل صورت گرفته می باشد:

  • اشتغال پژوهشگر به عنوان طراح شبکه موبایل در شرکت مخابرات استان مازندران.
  • پرهزینه بودن سرمایه­گذاری اجرای پروژه شبکه جدید در استان مازندران با در نظر داشتن ویژگی­های جغرافیایی استان و چگونگی پوشش شبکه.
  • پیچیدگی­های فنی و ترافیکی استان مازندران به عنوان یک استان مسافر پذیر.
  • برنامه­ریزی شرکت ارتباطات سیار برای پیاده سازی شبکه جدید در آینده­ی نزدیک.

1 – 9 – قلمرو پژوهش

1-9-1- قلمرو موضوعی پژوهش

قلمرو موضوعی پژوهش مولفه­های حوزه بازاریابی جغرافیایی می­باشد که با در نظر داشتن گستردگی موضوع و محدود بودن امکان پژوهش، بیشتر بر تاثیر آن بر انتخاب نقاط با احتمال جذب مشتری بیشتر و پر مصرف در نتیجه پیش­بینی درآمد حاصله به ازای مشترکین آتی تاکید گردید، هم­چنین تاثیری که می تواند بر چگونگی­پیاده سازی شبکه جدید داشته باشد.

1-9-2- قلمرو مکانی پژوهش

از نظر مکانی کوشش گردید مطالعه و پژوهش در کل جغرافیای استان( شهرها، مناطق حومه ای، روستایی، تجاری، صنعتی، دانشگاهی و راه های اصلی و ترانزیتی) صورت گیرد.

1-9-3- قلمرو زمانی

قلمرو زمانی پژوهش محدود به بازه زمانی زمستان 1392 لغایت تابستان 1393 می باشد.

1-10- محدودیت های پژوهش

اجرای این پژوهش به علت نو بودن موضوع از چند جنبه دارای محدودیت بوده می باشد :

  • کمبود منابع خارجی و فقدان منابع داخلی و به زبان فارسی .
  • نبود بانک اطلاعات مدون GIS و محدودیت در کسب و استخراج بعضی اطلاعات بازاریابی جغرافیایی استان.
  • پرهزینه بودن و زمان بر بودن جمع­آوری اطلاعات جغرافیایی موجود.

پس در مرحله مطالعه و جمع­آوری اطلاعات، پژوهشگر با محدودیت و مذایق جدی مواجه گردید، لیکن با همه معضلات و کمبودها، کوشش گردید با جمع­آوری تمامی داده­های موجود، کاستی­ها حداقل گردد و مجموعه­ای از اطلاعات قابل بهره گیری فراهم گردد.

1_Efficient Customer Response.

Sacha Bernard –[2]

تعداد صفحه :96

قیمت :37500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت  serderehi@gmail.com