متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت

دانشگاه آزاد اسلامی 

عنوان:

مطالعه ارتباط بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیدهد

پژوهش حاضر به مطالعه ارتباط بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن می‌پردازد. همانطور که می دانیم تبلیغات یکی از متداولترین ابزارهایی می باشد که شرکت ها برای هدایت ارتباطات ترغیب کننده خود به سوی خریداران و جوامع هدف خود از آن بهره گیری می کنند. که می توان آن را معرفی کالا و خدمات سازمان ها به مقصود کسب منفعت تعریف نمود. در این راستا یکی از اهداف تبلیغات، افزایش سهم بازار سازمانها از طریق فروش کالا و خدمات به افراد بیشتر می باشد که به تعبیری از آن به عنوان سهم بازار نیز یاد می کنند.  همانگونه که در موضوع پژوهش مشخص می باشد این پژوهش کوشش در مطالعه ارتباط بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن را دارد.(مؤسسه اعتباری: هر نوع مؤسسه مالی و اعتباری  غیر بانکی و بنگاه واسطه پولی  غیر بانکی و بنگاه واسطه پول غیر دولتی می باشد.) متغییر مستقل پژوهش: تبلیغات اینترنتی و متغییر وابسته: سهم بازار می باشد. روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای می باشد تجزیه و تحلیل داده ها نیز از نوع همبستگی و آزمون اسپیرمن می باشد. بطور کلی بر اساس نتایج این پژوهش، تبلیغات اینترنتی موجب افزایش سهم بازار می گردد.

واژگان کلیدی: تبلیغات اینترنتی، سهم بازار، وب سایت، مؤسسه اعتباری

1-1مقدمه

امروزه قویترین تبلیغات نیز نمی تواند در بلند مدت کالای نامرغوب ما را بفروشد یادمان باشد بایستی با مشتری رو راست باشیم، برای اینکه خوب کالا بفروشیم، بایستی کالای خوب داشته باشیم. برای آن که تبلیغ ، موفق از آب درآید، بایستی قبل از آن یکسری کارها را درست انجام داده باشیم، مانند کالای خوب، توزیع مناسب، قیمت مناسب و……. سپس بایستی از تبلیغ انتظار داشته باشیم. (محمدیان, 1382) در دهه اخیر در کشورمان ایران شاهد ظهور و حضور مؤسسات پولی و بانکی و بانک های خصوصی بسیار هستیم که همگی آنها بر آنند تا بتوانند در این چرخه، سود و منفعت خود را از مشتریان بدست آورده و به قولی شرایط برد – برد را با مشتریان خود تجربه نمایند. امروز فعالان در این عرصه می‌کوشند تا از طریق تبلیغات در قالب اینترنت سهم بازار خود را از بازار هدف افزایش دهند. قصد داریم در این پژوهش  مطالعه نماییم که چگونه مؤسسات پولی و بانکی و بانک ها از طریق تبلیغات اینترنتی کوشش می کنند تا گوی سبقت را از حریفان خود ربوده و سهم بازار خود را افزایش دهند. یا به قولی چگونه از ابزار های اینترنتی به شکل بهینه بهره گیری نمایند.

1-2 اظهار مساله (تبیین شکل، تشریح ابعاد موضوع، ارایه شواهد، تشریح پیامدهای شکل،‌مطالعات و……)

 یکی از معضلات عمده مؤسسات مالی و اعتباری و بانک ها در ایران این می باشد که چگونه مشتریان خود را افزایش دهند یا اینکه چگونه بتوانند از منفعت ناشی از معاملات در بازارهای جدیدی که بر طبق نیاز های جدید مشتریان به وجودمی آید بهره مند گردند. کاتلر بازاریابی را فرآیندی اجتماعی و مدیریتی می داند که به وسیله آن افراد وگروه ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تامین خواسته ها و نیازهای خود اقدام می کنند. (کاتلر, و غیره, 2000) از این رو در نظر داشتن اجزای دخیل در بازاریابی و به تعبیری آمیخته آن شامل محصول، قیمت، توزیع، ترفیع(که یکی از بخش های اساسی آن تبلیغات می باشد) اهمیت اساسی در نظام بازاریابی یک سازمان دارد. بالطبع یکی از روشهای مشابه که توسط تمامی سازمانها مخصوصاً مؤسسات، بانکها و حتی نیز سازمانهای تجاری به مقصود افزایش سهم بازار مورد بهره گیری قرار می گیرد بهره گیری از انواع  تبلیغات هدفمند در راستای شناسایی سازمان تحت فعالیت و خدمات مورد ارائه به مشتریان می باشد. البته اکثر سازمانهای تجاری که هدف آنها کسب منفعت و یا سود می باشد از روشهای مختلف تبلیغاتی برای معرفی خدماتشان بهره گیری می نمایند که به عنوان نمونه می توان از ابزاری مانند: تلویزیون، رادیو، روزنامه های کثیر الانتشار، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره  تصریح نمود. که متأسفانه به دلیل عدم وجود برنامه های استاندارد و مداوم و نیز کسب بازخورد مناسب  در خصوص اثر بخش و کارا بودن هر کدام از شیو های یاده شده از مشتریان هدف  این تبلیغات بعد از مدتی کنار گذاشته شده و فراموش می شوند که نتیجه آن نیز  عدم جذب مشتریان جدید و یا قطع ارتباط با مشتریان قدیمی می باشد بر اساس آمارهای موجود از هر 100 ایرانی درحدود 45 نفر به اینترنت دسترسی دارند که نسبت 55 درصدی فوق نشان از اهمیت این بستر در جذب مشتری برای کسب و کارها می باشد. (worldstats.com p. 1393)

درواقع سؤالی که امروز یک سرمایه گذار را به چالش می کشاند این نیست که آیا صرفاً دارای وب سایت می باشد و یا خیر، بلکه این می باشد که آیا می‌تواند در یک رقابت اینترنتی به پیروزی برسد ؟   (kim, et al.)   با در نظر داشتن مطالب ذکر گردیده و در نظر داشتن این نکته که تا کنون در خصوص مطالعه شیو ه های مختلف تبلیغات و افزایش سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن که به عنوان سازمانی خصوصی با هدف ارائه خدمات مالی به مشتریان فعالیت می نماید تحقیقی صورت نپذیرفته می باشد، نیاز به چنین مطالعه ای احساس می گردد تا در صورت  دستیابی به نتایج اثر بخش بتوان با ارائه راه حلهای کاربردی در جهت ارتقاء آن گام های اساسی برداشت.

3-1  ضرورت و اهمیت پژوهش:

 در حال حاضر تأثیر و اهمیت تبلیغات در فروش کالا و خدمات بر کسی پوشیده نیست. بیشتر سازمان های پیشرو همه ساله مبلغ زیادی از درآمد خود را صرف تبلیغ محصولات خود می نمایند. در گذشته تبلیغ محصولات و کالاها به صورت سنتی انجام می گرفت می توان عنوان نمود جارچی هایی که در جلوی درب مغازه ها می ایستادند جزو اولین تبلیغ کنندگان محصولات بودند.اما دیگر از جارچی‌ها خبری نیست و آنها جای خود را به تکنولوژی های پیشرفته داده و به آنها اعتماد کامل کرده اند. هدف تبلیغات این می باشد که رفتار خرید مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد. در عصر حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی تبلیغات از شکل سنتی آن خارج شده می باشد. یک فرد با بهره گیری از سیستم های رایانه‌ای در یک لحظه تحت تأثیر چندین تبلیغ از محصولات مختلف قرار می گیرد. امروز بازاریابی با تبلیغات عجین شده و جزء جداناپذیر تبلیغات می باشد. با گسترش وب این مهم تأثیر بسزایی در کسب و کار مردم گذاشته می باشد. فردی در پشت رایانه خود نشسته می باشد و تحت تأثیر تبلیغی که از طریق اینترنت و به واسطه رایانه خود دریافت می نماید کالایی را خرید می کند. این که چه مقدار امکان دارد فرد کالای x را به کالای Y ترجیح دهد و آن را خریداری نماید بسته به تأثیری می باشد که شرکت x با بهره گیری از تبلیغات بر فرد می گذارد.اینترنت می تواند فرایند تصمیم گیری در خرید را برای مصرف کننده سهل و آسان نماید. سازمان ها با تبلیغات اینترنتی کوشش بر آن دارند که در ضمیر ناخودآگاه مشتریان تأثیر مثبت گذارده و یک فرد را حتی اگر در دورترین نقطه اسکان داشته باشد به سمت خرید از محصولات خود سوق دهند. افزایش خرید از سازمان ها نیز باعث افزایش سودآوری و افزایش سهم بازار را در پی دارد. می توان گفت تمامی سازمان هایی که در حال رقابت با یکدیگر هستند در یک نکته با هم مشترک اند: ترغیب کردن مشتریان به خرید محصولات سازمان خود. امروز صنعت بانکداری نیز از تبلیغات اینترنتی منتفع می گردد. با بکار گیری تبلیغات از طریق وب در این عصر رقابت، بانکها کوشش بر جلب نظر مششتریان هدف دارند. مؤسسه اعتباری ثامن نیز به عنوان یک نهاد پولی و بانکی بایستی کوشش نماید از این عرصه عقب نمانده و با گسترش تبلیغات علی الخصوص تبلیغات اینترنتی خود بتواند یک رقابت برد- برد میان خود و مشتریانش را تجربه نماید. لازم می باشد تبلیغات از طریق وب مؤسسه اعتباری ثامن مورد بازنگری قرار گرفته تا تأثیر تعیین کننده آن بر مشتریان که همانا باعث افزایش خرید توسط آنها و نیز وفاداری مشتریان را که نتیجه آن افزایش سهم بازار می باشد محرض و آشکارگردد.کوشش بر آن می باشد در این پژوهش تأثیر تبلیغات اینترنتی در کسب سود برای سازمان(مؤسسه اعتباری ثامن) که افزایش سهم بازار را نیز در پی خواهد داشت مورد مطالعه قرارمی گیرد.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد:بررسی اثر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمت،کیفیت رابطه و وفاداری مشتری در بیمه عمر و سر مایه گذاری شرکت بیمه کارآفرین در شهر تهران

1-4 اهداف پژوهش:

1-4-1 اهداف اصلی:

هدف اصلی پژوهش مطالعه ارتباط بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن می‌باشد.

1-4-2 اهداف فرعی:

1- تعیین ارتباط بین به خاطر آوردن جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن.

2-  تعیین ارتباط بین شناخت برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن.

3-  تعیین ارتباط بین توجه بازدید کننده نسبت به جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن.

4-  تعیین ارتباط بین توجه بازدید کننده نسبت به برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن.

5-  تعیین ارتباط بین توجه بازدید کننده به محتوای نهایی نظاره شده در تبلیغات اینترنتی وسهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن.

1-5 مدل پژوهش:

مدل و متغییرهای پژوهش از مقاله ای با عنوان تاثیر تبلیغات اینترنتی که توسط دو محقق به نام‌های سانتانا[1] و پالاسیو[2] در سال 2011  نوشته شده می باشد بهره گیری گردیده، در پژوهش یاد شده عواملی همچون، به خاطر آوردن جزییات تبلیغات، شناخت برند توسط مشتریان، توجه بازدیده کننده نسبت به جزییات تبلیغات ، توجه بازدید کننده نسبت به برند و توجه بازدید کننده نسبت به محتوای نهایی تبلیغات بر روی تبلیغات اینترنتی تاثیر گذار عنوان و مورد سنجش محقق قرار گرفته که در مدل ذیل شکل شماره 1-1  به آن تصریح گردیده می باشد. (santana, et al., 2010-2011)

منبع:(سانتانا و همکاران، 2011-2010)

1-6  سوالات پژوهش:

سؤال اصلی:

–  آیا بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در موسسه اعتباری ثامن ارتباط ای هست ؟

سؤال فرعی:

– آیا بین به خاطر آوردن جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط ای هست؟

– آیا بین شناخت برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط ای دارد؟

– آیا بین توجه بازدید کننده نسبت به جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط ای هست؟

– آیا بین توجه بازدید کننده نسبت به برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط ای هست؟

– آیا بین توجه بازدید کننده به محتوای نهایی نظاره شده در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط ای دارد؟

1-7 فرضیات پژوهش:

فرضیه اصلی:

– بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

فرضیه فرعی:

– بین به خاطر آوردن جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

– بین شناخت برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

– بین توجه بازدید کننده نسبت به جزئیات تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

– بین توجه بازدید کننده نسبت به برند در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

– بین توجه بازدید کننده به محتوای نهایی نظاره شده در تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن ارتباط معناداری هست.

1-8 قلمرو پژوهش:

1-8-1 قلمرو مکانی:

این پژوهش در مؤسسه مالی و اعتباری ثامن انجام می گردد.

1-8-2 قلمرو زمانی:

گردآوری اطلاعات در این پژوهش از  اسفندماه سال 1393  شروع گردیده و جمع آوری داده ها از‌  طریق پرسشنامه در خردادماه سال 1394 بوده می باشد.

1-8-3  قلمرو موضوعی:

محدوده موضوع پژوهش، مطالعه ارتباط بین تبلیغات اینترنتی و سهم بازار در مؤسسه اعتباری ثامن می‌باشد.

1-9 روش پژوهش:

این پژوهش براساس دسته بندی تحقیقات از نظر هدف یک پژوهش کاربردی به شمار می رود و براساس روش پژوهش این پژوهش از نوع توصیفی، همبستگی می باشد. زیرا در پژوهش توصیفی با بهره گیری از پرسشنامه ها که ابزار گردآوری اطلاعات می باشند داده ها از سطح کیفی به سطح کمی آورده می گردد.

1-10 روش گردآوری اطلاعات:

1-10-1 روش های کتابخانه ای:

در تمامی تحقیقات علمی مورد بهره گیری قرار می گیرد،اما در بعضی از آنها در بخشی از فرآیند پژوهش از این روش بهره گیری می گردد و در بعضی از آنها موضوع پژوهش از حیث روش، ماهیتاً کتابخانه ای می باشد و از آغاز تا انتها متکی بر یافته های پژوهش کتابخانه ای می باشد. در این پژوهش نیز جهت آشنایی بیشتر و گرد آوری ادبیات موضوعی پژوهش، از کتب فارسی و لاتین، مقالات، مجلات، فصلنامه ها، سایر پایان نامه های مشابه و جستجو در اینترنت بهره گیری خواهد گردید.

1-10-2 مطالعه میدانی(مصاحبه ساختار یافته)

روش های میدانی به روش هایی اطلاق می گردد که محقق برای گردآوری اطلاعات ناگزیر می باشد به محیط بیرون برود و با مراجعه به افراد یا محیط و نیز برقراری ارتباط مستقیم با واحد تحلیل یعنی افراد، اعم از بشر، مؤسسات، سکونتگاهها و ……. ازطلاعات مورد نظر خود را گردآوری کند(گرجی، 1389:229).

در این پژوهش از منابع کتابخانه ای بهره گیری خواهد گردید. سپس از طریق پرسشنامه داده های مورد نیاز از جامعه هدف اخذ می گردد.

1-11 تعریف  متغییر های پژوهش:

–  تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی به بهره گیری از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب تصریح دارد.( سانتانا[3] و پالاسیو[4] 2011)که مؤسسه اعتباری ثامن با اختصاص بخشی در سایت خود اقدام به تبلیغات خدمات خود می نماید.

–  به خاطر آوردن جزئیات:

سپردن بعضی از نشانه های یک موضوع و مسئله به حافظه بلند مدت به مقصود درک آن در آینده.(سانتانا و پالاسیو 2011) که سؤال 1 ، 6 ، 7 ، 11، 13 و 14 در پرسشنامه برای سنجش این متغییر طراحی شده می باشد.

– شناخت برند:

درک یک موضوع از طریق به یاد آوردن ویژگی های آن و ایجاد قابلیت فرق.(سانتانا و پالاسیو 2011) که سؤال 3 و 5 در پرسشنامه برای سنجش این متغییر طراحی شده می باشد.

– توجه بازدید کننده نسبت به جزئیات:

‌برداشت فرد نسبت به مشاهدات خود در خصوص امور جزئی و تشکیل دهنده یک مسئله.(سانتانا و پالاسیو 2011) که سؤال  9 ، 10 و 15 در پرسشنامه برای سنجش این متغییر طراحی شده می باشد.

– توجه بازدید کننده نسبت به برند:

برداشت یک فرد از تعهدات ، رسالت و اهداف سازمان(www.brandztech.com 93/12/03).  که سؤالات  2 ، 4 و 8 در پرسشنامه برای سنجش این متغییر طراحی شده می باشد.

–  توجه بازدید کننده به محتوی نهایی:

برداشت هر فرد نسبت به مجموع  مشاهدات خود از یک موضوع که بتواند در خصوص مشخصات کلی آن مطالبی را نوشته یا عنوان نماید.( سانتانا و پالاسیو 2011) که سؤالات  12 ، 16 ، 18 و 19 در پرسشنامه برای سنجش این متغییر طراحی شده می باشد.

– وب سایت:

وب سایت مکان نمایش و عرضه مجموعه افکار، عقاید، سلایق، احساسات، محصولات و خدمات مؤسس آن به شکلی جهانی و به نوعی قابل دسترس برای کلیه جهانیان می باشد.(05/11/1393www.toptext planet.ir)

– سهم بازار:

بخشی از کل بازار که سازمان ها آن را به خود اختصاص داده و برنامه های بازاریابی خود را در راستای رفع نیازهای آن تهیه ، تنظیم و اجرا می نماید.(احمد روستا و همکاران 1378) .

 12-1 نتیجه گیری:

در این فصل بعد از مشخص کردن ضرورت انجام پژوهش از مقاله دو محقق خارجی به نام‌های”‌پالاسیو[5] و سانتانا[6] ” با موضوع تاثیر تبلیغات  در وب سایت ها اینترنتی به دلیل پرداختن به جزئیات تبلیغات و ارائه یک دید جدید نسبت به تبلیغات و سهم بازار، به عنوان مدل و الگوی پژوهش بهره گیری گردید. همچنین فرضیه اصلی و فرعی پژوهش مشخص و تعیین گردید برای گردآوری اطلاعات از روش کتابخانه ای بهره گیری گرد

تعداد صفحه :158

قیمت :37500 تومان

بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت  serderehi@gmail.com

دسته‌ها: رشته مدیریت