عنوان پایان نامه:

طراحی معماری فرهنگسرای گرافیک با رویکرد معماری سبز در اردبیل

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی گردد

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود می باشد)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده:

مقصود از پژوهش حاضر، طراحی معماری فرهنگسرای گرافیک با رویکرد معماری سبز در اردبیل می باشد .با در نظر داشتن اینکه فرهنگ مجموعه پیچیده ای می باشد که در بر گیرنده ، دانستنیها ، اعتقادات ، هنرها و اخلاقیات ،قوانین ،عادات و هر گونه توانایی می باشد که به وسیله بشر به عنوان عضو جامعه کسب می گردد و فرهنگسرا مکانی می باشد که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسرا معمولا شرایطی  برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه ها و هنرهای گوناگون مانند نگارکری ،کوزه گری، گرافیک ،دوزندگی و …فراهم می گردد. در این رساله با در نظر داشتن رسالت یک مجموعه فرهنگی و با در نظر گرفتن هنر و فرهنگ بومی منطقه نیاز دیدم برای ارتقاء سطح فرهنگی و رشد و بالندگی وجوه اجتماعی ، مردمان کشورم که از قدیم الایام از نظر فرهنگی بسیار غنی می باشندیک مجموعه فرهنگسرا طراحی نمایم و به مطالعه مجموعه فرهنگسرا پرداخته ام وبا در نظر داشتن معنی گرافیک که ریشه در فرهنگ ما دارد و از آنجایی که هنر گرافیک قدمتش به چند قرن پیش بر می گردد و طراح گرافیکی که با ابتکارات و اندیشه ایده را با قلم عشق بر در و دیوار ، سفال ،سرامیک ، چوب ، پارچه ،سنگ و کاغذ به نمایش می گذارد و از زمان دور تا به امروز در تفکر و دستیابی به راهکارهای جدید برای برقراری ارتباط و توسعه تبلیغات گام زده می باشد من در این رساله کوشش نموده ام از تمام این ویژگیها بهره کافی را ببرم و با در نظر داشتن اقلیم استان اردبیل و برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را الزامی دانستم و برای این مقصود از معماری سبز در طراحی مجموعه فرهنگسرای گرافیک بهره گیری نموده ام.

بخش اول

فصل اول: کلیات طرح پژوهش

مقدمه:

دیرین شناسان با علت های انکارناپذیر ثابت کرده اند که بشر معروف به بشر دانا ، درمهد ایران بارآمده و در دور افتاده ترین مناطق جهان پراکنده شده اند ، پس حاصل کوشش پیشینیان ما در ایران ، وجود بیش از هفتاد هزارتپه باستانی ، بیش از یک میلیون و دویست هزار از تاریخی و هزاران یادگار دورانهای دور می باشد که درزمره برترینهای جهان قرار دارد.به گفته انان درایران تمدنی کهن تر از تمدن مصر وجود داشته می باشد.

ایران کشوری با قدمت چندین هزارساله و با تمدنی قدیمی و فرهنگی سرشار ، بی شک از طلایه داران فرهنگ و تمدن بشری درطول اعصار بوده می باشد.این تمدن کهن و فرهنگ یکتا ، درطی سالیان دراز ، ذره ذره اثرات خود را برنحوه زندگی و خصوصیات روحی این ملت برجای گذاشته می باشد . این یکتایی ، هم بستگی که مثال زدنی می باشد ، از فرهنگی قوی درپشت آن خبر می دهد که سالیان دراز ، به رغم تمامی ناکامی ها و جنگ ها و تجارت ها ، سینه به سینه حفظ و منتقل شده و از پدر به پسر ارث رسیده می باشد.

در چنین موقعیتی می باشد که ضرورت پرداختن به موضوعاتی جلب نظر می ‌کند که درصدد محکم کردن حلقه ارتباطی با گذشته فرهنگی و بازسازی آن پیش روی هجوم فرهنگ بیگانه تلاشی می باشد درجهت پایداری از میراث فرهنگی کشور.

ایجاد مراکز فرهنگی و هنری یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اهداف ذکر گردیده می باشد تا هنر فرهنگ اصیل ایرانی که سینه به سینه به نسل های مختلف در طول تاریخ منتقل شده در این مراکز در اختیار نسل جدید قرار گیرد.

2-1- ضرورت و اهمیت پژوهش 

باتوجه به جمعیت مناسب اردبیل و بستر مناسب برای اعتلای فرهنگ شهرستان طراحی فرهنگسرای گرافیک برای این شهر ضروری گویا وبا در نظر داشتن رسالت یک مجموعه فرهنگی وبا در نظر هنر و فرهنگ بومی منطقه نیاز دیدم برای ارتقا سطح فرهنگی و رشد و بالندگی وجوه اجتماعی ،مردمان کشورم که از قدیم العیام از نظر فرهنگی بسیار غنی می باشند یک مجموعه فرهنگسرا را طراحی نمایم و با در نظر داشتن معنی گرافیک که ریشه در فرهنگ ما دارد این فرهنگسرا را فرهنگسرای فرهنگسرای گرافیک نامگذاری کردم و با در نظر داشتن اقلیم استان اردبیل و برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر را الزامی دانستم و برای این مقصود از معماری سبز در طراحی مجموع فرهنگسرای گرافیک بهره گیری نمودم.

معماری سبز Green Architecture)) یکی از گرایش ها ورویکردهای جدید معماری می باشد که در سال های اخیر مورد توجه عده زیادی از طراحان و معماران معاصر جهان قرار گرفته می باشد . این معماری که برخاسته از معماری پایدار و مفاهیم توسعه پایدار می باشد ، در پی سازگاری و هماهنگی با محیط زیست ، یکی از نیاز های اساسی بشر در جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر می باشد .

طراحی سبز عملی می باشد برای حل معضلات که طی آن منابع طبیعی قبل بعد و طی پروسه تولید و ساخت به کمترین حد آسیب می‌بیند به علاوه در مسیر این اقدام مصالح بایستی مفید بوده عمر مفید طولانی داشته و قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشند. چیزهای با طول عمر زیاد هم مفیدند و هم بزرگترین مانع علیه اسراف و ضایعات، و این بهتر از بهره گیری مجدد یا بازیافت آنها می باشد.

حفظ وحراست از منابع طبیعی جهان ، مصونیت از آلودگی هوا و سایر آلودگی های محیطی ، حفاظت از لایه ازن ، بهداشت جسمی و روانی ، آینده بشریت و… از موضوعاتی می باشد که در این راستا مطرح بوده و ضرورت آن به عنوان یک وظیفه جهانی روز به روز عیان تر می گردد . این معماری نیازمند کاربرد با دقت استراتژی های تصدیق شده در معماری می باشد : بهره گیری از طبیعت با دوام ، منبع مواد با کفایت و تکیه بر خورشید برای بهره گیری های گرمایی و نیروی برق و روشنایی روزانه و دوباره بهره گیری کردن از ضایعات ومنابع دیگر . معماری سبز کوشش برای برخورد مسالمت آمیز با طبیعت ، مهار کردن انرژی های ان و بهره برداری از آن در یک ساختمان می باشد . آن چیز که امروز تحت عنوان سبز در معماری مطرح می باشد ، مقوله ای نسبتا جدید می باشد که علیه توجه معطوف به بازار وبا ایده تکریم به طبیعت و بهره برداری از انرژی های نهفته در ان به ظهور رسیده می باشد . اجتماع ما فراتر از امکانات ما زندگی می کندمادر مکان وزمان محدود خود از طریق الگوهای نادرست رفتاری زمین را از سرمایه های بزرگش محروم می کنیم . این الگوها محیط طبیعی را ویران می کند و این در حالی می باشد که ما برای دوره های طولانی بقا، طی نسل های آتی به آن وابسته ایم. طراحی سبز عملی می باشد که طی آن منابع طبیعی قبل ، بعد و طی پروسه تولید وساخت به کمترین حد آسیب می بیند.

3-1- فرضیه ها

1- بهر ه گیری از مقوله معماری سبز در طراحی فرهنگسرای گرافیک می تواند به بهره برداری صحیح از محیط زیست منجر گردد.

2- طراحی فرهنگسرای گرافیک با رویکرد معماری سبز  می تواند منجربه ارتقا هویت فرهنگی گردد.

4-1- اهداف پژوهش

1-4-1- اهداف علمی

3- پرداختن به مقوله معماری سبز در طراحی فرهنگسرای گرافیک

4- کمک به این نتیجه گیری در مورد بهره گیری بردن از طراحی معماری با جذب هنرمندان

5- بالا بردن تصورات مردم در مورد طراحی معماری و سرمایه گذاری

6- چگونگی نمایاندن الگوها و نمادهای معماری سبز در یک طرح معماری

1-4-2- اهداف کاربردی

1- ترقی سطح فرهنگی منطقه

2- بهترشدن کیفیت فضاهای فرهنگی

3- بالارفتن فعالیت های فرهنگی و هنری در منطقه

4- طراحی مکانی در جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی بشر در دنیای صنعتی و مدرن

5-1- ضرورت های خاص انجام پژوهش

– پاسخگویی به نیازهای عملکردی در بخش فرهنگی – هنری منطقه.

– طراحی فرهنگسرای گرافیک برای جذب هنرمندان داخلی و خارجی و زمینه سازی در جهت توسعه و رونق سرمایه گذاری و مشارکت مردمی و همچنین کمک به توسعه فرهنگی کشور.

– بدیهی می باشد در شرایط کنونی برای حفظ فرهنگ غنی کشورمان ،و در شرایطی که اگر فرهنگ یک کشور متاع ارزشمندی برای عرضه کردن به مردم سرزمینش نداشته باشد ، بدون شک اغلب ساکنان آن سرزمین تبدیل به افرادی منفعل و تحت تأثیر فرهنگ هایی غیر از فرهنگ خودی خواهند گردید .ایجاد چنین مراکز فرهنگی باعث بالا رفتن سطح فرهنگی منطقه خواهد گردید.

6-1- قلمرو پژوهش

1-6-1- قلمرو موضوعی پژوهش

– قلمرو موضوعی این پژوهش به گونه اعم میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و به گونه خاص شامل توسعه پایدار آثار فرهنگی اجتماعی اقتصادی و امکانات و خدمات فرهنگی می باشد.

– وزارت علوم

– وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2-6-1- قلمرو مکانی پژوهش

این پژوهش در سطح استان اردبیل انجام یافته می باشد.

3-6-1- قلمرو زمانی پژوهش

در محدوده زمانی مهر 92 الی شهریور 93 انجام گرفته می باشد.

تعداد صفحه : 150

قیمت : 14700تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   لیست پایان نامه های دانلودی رشته حقوق - قسمت دوم

بلافاصله پس از پرداخت لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد

و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد.

پشتیبانی سایت :        ****       serderehi@gmail.com

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  *** ***