متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی  گرایش مالی 

با عنوان :  مقایسه روش های انتخاب سهام به مقصود مشخص کردن کاراترین روش در بورس تهران 

در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

دانشکده علوم انسانی

پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 

گرایش مالی 

عنوان :

 مقایسه روش های انتخاب سهام به مقصود مشخص کردن کاراترین روش در بورس تهران 

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)

چکیده :

هدف اصلی این مطالعه مطالعه و مقایسه روش های انتخاب سهام در بازار بورس تهران می باشد. اجرای روش ها شامل سه مرحله: برآورد بازده مورد انتظار، ارزش گذاری سهام و تشکیل پرتفوی ها می باشد. جهت برآورد بازده مورد انتظار از سه مدل CAPM، فاما وفرنچ و مدل بازده اضافی ( تفاضلی) بهره گیری شده می باشد. برای ارزش گذاری سهام از روش گوردون بهره گیری گردیده و پس از تشکیل پرتفوی ها متغیر های مورد نیاز جهت مقایسه روش ها محاسبه و برآورد شده اند. دو فرضیه اصلی پژوهش این بوده که آیا روشهای یاد شده جهت تشکیل پرتفوی هر کدام به گونه جداگانه در بورس تهران معنی دار می باشند و فرضیه دوم در صورت تائید فرضیه اول این می باشد که آیا بین روشهای موجود از نظر ایجاد بازده آتی و ریسک و همچنین اختلاف بازده آتی با بازده بازار و بازده بدون ریسک، تفاوت معنی داری هست یا خیر. برای آزمون فرضیه ها از اطلاعات سری زمانی ماهانه، فصلی و شاخص بازار در دوره زمانی ١٣٧٨ تا ١٣٨٨ بهره گیری شده می باشد. روش های آماری جهت آزمون فرضیه ها رگرسیون خطی ساده، رگرسیون خطی چند متغیره، آزمون های همبستگی پیرسون، نمودار اسکاتر(همگنی واریانس ها)، آزمون کلوموگروف- اسمیرونف، توکی- کرامر و همچنین برآورد متغیر های مقایسه ای مانند، واریانس، نیم واریانس، انحراف معیار و ضریب تغییرات بوده می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که مدلهای مورد نظر در بورس اوراق بهادار قابل اجرا و معنی دار می باشند. سپس با بهره گیری از آزمون One way – Anova نتایج بدست آمده را به آزمون دیگری گذاشته و معنی داری تفاوت مدل ها مطالعه گردید. که مدل ها در پنج معیار مهمتر که ریسک و اختلاف بازده آتی با بازده بازار می باشد با یکدیگر تفاوت معنی داری داشتند. آزمون نهائی مقایسه سه روش مذکور با در نظر داشتن ریسک و بازده پرتفوی ها و با بهره گیری از معیارهای نیم واریانس و ضریب تغییرات صورت گرفت که در نهایت مشخص گردید که نه تنها بین سه مدل تفاوت معنی داری هست، بلکه روش بازده اضافی به گونه مشخصی عملکرد بهتری داشته می باشد.

تعداد صفحه :200

قیمت : شش هزار تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پایان نامه ارشد رشته مدیریت بازرگانی : تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر عملکرد تجاری بانک ها

***

—-

پشتیبانی سایت :               [email protected]

در صورتی که مشکلی با پرداخت آنلاین دارید می توانید مبلغ مورد نظر برای هر فایل را کارت به کارت کرده و فایل درخواستی و اطلاعات واریز را به ایمیل ما ارسال کنید تا فایل را از طریق ایمیل دریافت کنید.

***  **** ***

دسته‌ها: رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید